Alla inlägg den 22 augusti 2009

Av carin johansson - 22 augusti 2009 09:05

är en ljuvlig stund i veckan.... Få starta med familjefrukost, läsa tidningen och riktigt gotta sig... Mmmm. Då maken åker hemmifrån innan jag ens kommit upp ur sängen på vardagarna så är just frukosten en så härlig stund på helgen. :-)


I går firade vi ju bröllopsdag. Jag överraskade maken med ett handskrivet kort, en ros och en kartong choklad som låg på köksbordet när han kom ner yrvaken på morgonen. :-) Jag hade även köpt en lite finare present som han fick på kvällen. Jag har länge gått och sneglat på Green gates underbara muggar och letat efter en ursäkta att få köpa... Nu var ju tillfället perfekt! Ohh, vad gott morgonkaffet var i dom! ;-) (Maken sa åtminstone att han blev glad...) Själv fick jag en underbar bukett med röda rosor samt en tavla med tankeord.  Jag blev jätteglad! Maten var fantasktisk! Kan rekommenderas. Och det smakade extra bra efter att ha jobbat med en flyttstäd hos grannen. Jag och Linda gjorde ett "hästjobb" i kök och badrum. Vi höll på i tre timmar med enbart kök och badrum....Och då var fönstren redan putsade. Pust! Eftersom alla andra som renoverat i huset har "stärkt sig" inför sina uppgifter så tyckte vi ju att det inte var mer än rätt att vi oxå skulle stärka oss. Skickade dottern som bud och hem kom hon till pappa: - Mamma villa ha päronättika för att städa med!...Men eftersom vi har varit gifta i 10 år begrep han vad det var jag sökte... Matilda kom tillbaka med en flaska Xante! 


 Men fint blev det! Vi fick beröm efteråt.:-)


I helgen är min "norske" bror med familj på besök. Alltid trevligt att träffas!


Kram

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<<
Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mail


Skapa flashcards