Alla inlägg den 5 september 2009

Av carin johansson - 5 september 2009 09:33

För något år sedan träffade jag på en av mina ungdomskompisar. Vi umgicks som allra mest under dom åren vi var 11 - 16 år. I samband med vårt möte i vuxen ålder inträffade något mycket lustigt. -Jag var alltid så avundsjuk på dig och din familj! berättade min kompis. -På mig?!? utbrast jag mycket förvånad. Att någon överhuvudtaget hade varit avundsjuk på mig och det liv jag levde, den tanken hade ALDRIG förespeglat mig innan. -Ja, ni gjorde ju alltid allting tillsammans, fortsatte min vän. Och det är klart ur hennes perspektiv så var det en omöjlig upplevelse, då hennes föräldrar var skilda. Händelsen väckte en del tankar hos mig själv och helt plötsligt fick min egen barndom ett annat perspektiv än det jag själv tidigare hade upplevt. När man är 12 - 13 år är väl kanske ens egna föräldrar inte de personer som man ser upp till mest här i världen... Men ur hennes perspektiv så var det något helt fantastiskt! Och ja, detta ledde till att jag faktiskt konstaterade att jag hade fått växa upp med något som inte är alla förunnat och kunde känna en stor glädje över detta som jag tidigare inte ens höjt på ögonbrynen över, utan tagit förgivet.


Så mitt råd till er i dag, försök att se er tillvaro ur ett annat perspektiv, så hittar ni säkert något som inte är alla förunnat! :-)


(Hoppas att min son även kan göra detta en dag, då han för tillfället befinner sig i en period då hans egen familj inte är annat än pest och pina... ;-) )


Ha en underbar dag!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mail


Skapa flashcards