Direktlänk till inlägg 16 september 2009

september...

Av carin johansson - 16 september 2009 06:16

  

En sak som jag också tycker om med hösten är höstblommorna. Det är alltid lika kul att fräscha upp krukorna efter sommarblommorna. Antingen så har dom förväxt eller så det vanligaste problemet på de här breddgraderna, regnet.... Blommor blir verkligen inte fina av för mycket regn...


I går förbarmade min snälle svärfar sig över vår gräsmatta. Vi fick inte tiden att räcka till under helgen, så nu kunde vi snart utöka våra arealer med ytterliggare 1500 m2 slåttervall... Tack! Det ser verkligen inte kul ut med en alldeles för lång gräsmatta!


Jag berättade om vår svarta lilla monster (Ronja) som gärna tar sig en tur på egen hand... Efter en av hennes turer i helgen var tråden av på den ena hagen. När vi skulle reparera upptäckte vi hur utflyckten hade gått till väga... I slänten bakom vår carport slänger vi trädgårdsavfall, vilket även inkluderar ett antal äpplen... Det var det någon som hade upptäckt... Nu skall ni veta att slänten är tvärbrant! Men det hindrar inte en liten, tjock och envis shettlandsponny! Det var ganska lätt att följa hennes färd i slänten och vad som var målet var inte svårt att räkna ut...


Ha en underbar dag i höstsolen!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carin johansson - 18 april 2018 13:48


Till att börja med, jag är nu förtiden en usel bloggare... Förlåt... Men fokus i livet ändrar sig, liksom intressena gör... När jag startade den här bloggen 2009, så var en av orsakerna min kroniska sjukdom, mikroskopisk polyangit, en vaskulitsjuk...

Av carin johansson - 31 oktober 2017 14:32

... jagar numera på de sälla jaktmarkerna... Ni som har hängt med här genom åren, har fått ta del av Selmas små äventyr... Men nu finns hon alltså inte hos oss längre.... Jag kan inte ens skriva raderna utan att börja gråta... I morgon är det 14 daga...

Av carin johansson - 16 augusti 2017 14:00

... och ibland känner jag att jag inte hänger med i svängarna... Hur hamnade vi i mitten av augusti...? Sommaren har gått rasande fort! Och när jag lutar mig tillbaka och tänker tillbaka, så kan jag konstatera att sommaren har varit en sådan där bra,...

Av carin johansson - 2 maj 2017 09:30

... så länge jag lever... Jaa, jag tror faktiskt det! I torsdags morse ringer min goa vän Lotta... -Har ni något planerat till Valborg? Och vi hade faktiskt inga särsklida planer... -Vill ni hänga med till Haverdal för att galoppera på stranden??? Ni...

Av carin johansson - 6 april 2017 11:33


... till det yttersta... Kan man ibland hamna i funderingar kring livets mening...   Denna sista veckan, har mentalt varit en pröving... Kantad av nattsvart, outgrundlig sorg...   I söndags skedde en fruktansvärd olycka, där 52 ungdomar i frå...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mail


Ovido - Quiz & Flashcards