Direktlänk till inlägg 19 september 2009

Elfsborgsdagen

Av carin johansson - 19 september 2009 17:43

I dag var det Elfsborgsdagen på Borås Djurpark. Maken fick biljetter via arbetet, så vi fick ju snällt ställa upp och åka med. Barnen var lyckliga och förväntansfulla! Träffa alla idoler! Jag och Mårten var väl så där lyckliga med tanken på det fina vädret och att det brukar dyka upp si så där 8000 personer... Och vi som med åren har utvecklat någon slags socialfobi och inte längre trivs i allt för stora folksamlingar....


Första ångestattacken infann sig på infarten till parkeringen. När vi såg att det kl 10.10 var kö ut ifrån parkeringen,insåg vi ganska snabbt det meningslös att svänga in på den sidan vägen... En snabb manöver, och så parkerade vi på andra sidan vägen... Nästa ångestattack kom när vi skulle ställa oss i entrékön. Den var då någonstans mellan 300 - 400 meter lång... Lugn, bara lugn... Intalade vi oss... Det gick förvånansvärt bra. Väl framme vid entrén stod Mattias Svensson och hälsade välkommen. När han såg Filip skickade han upp näven och gjorde "high five"... Gissa om Filips dag var gjord! Han strålade som en sol....


Tredje ångestattacken infann sig vid det första autografbordet.... 100 meter lång kö för att få en autograf av Daniel Mobaeck och Helgi Danielsson.... Tom Filip insåg det omöjliga... Så vi knödde oss vidare... Mellan allt folk skymtade vi några elefanter som var på ett strålande humör! Dom kastade lera för glatta livet! Men sedan ordnade det upp sig. Vid kommande autografbord var det rimliga köer. Barnen fick träffa i stort sett hela laget.


  


Men när vi var på väg ut inser Filip till sin fasa att han inte fått Stefan Ishizakis autograf... -Det var nog han som satt vi bordet vi aphuset, säger Mårten... Vi tittar på varandra och inser att det finns nog ingen utväg mer än att gå tillbaka...


Med siktet inställt på Stefan vänder vi mot strömmen och går tillbaka och mycket riktigt, där satt han. Dagen var räddad! Så kunde vi två bönder äntligen få återvända hem till lungets sköna vrå i Finabo....


  


 
 
Ingen bild

Ingbritt

19 september 2009 18:50

De kära barnbarnen ser verkligen nöjda ut i det fina sällskapet!

 
Ingen bild

Carin

19 september 2009 22:22

OM!!!...... Vad gör man inte för sina barn??? :-)

 
Ingen bild

Catrin

21 september 2009 12:41

Den där sociala fobin infinner sig ofta i Skephult också!

 
Ingen bild

Carin

21 september 2009 13:16

Skönt att höra att det inte bara är vi....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carin johansson - 18 april 2018 13:48


Till att börja med, jag är nu förtiden en usel bloggare... Förlåt... Men fokus i livet ändrar sig, liksom intressena gör... När jag startade den här bloggen 2009, så var en av orsakerna min kroniska sjukdom, mikroskopisk polyangit, en vaskulitsjuk...

Av carin johansson - 31 oktober 2017 14:32

... jagar numera på de sälla jaktmarkerna... Ni som har hängt med här genom åren, har fått ta del av Selmas små äventyr... Men nu finns hon alltså inte hos oss längre.... Jag kan inte ens skriva raderna utan att börja gråta... I morgon är det 14 daga...

Av carin johansson - 16 augusti 2017 14:00

... och ibland känner jag att jag inte hänger med i svängarna... Hur hamnade vi i mitten av augusti...? Sommaren har gått rasande fort! Och när jag lutar mig tillbaka och tänker tillbaka, så kan jag konstatera att sommaren har varit en sådan där bra,...

Av carin johansson - 2 maj 2017 09:30

... så länge jag lever... Jaa, jag tror faktiskt det! I torsdags morse ringer min goa vän Lotta... -Har ni något planerat till Valborg? Och vi hade faktiskt inga särsklida planer... -Vill ni hänga med till Haverdal för att galoppera på stranden??? Ni...

Av carin johansson - 6 april 2017 11:33


... till det yttersta... Kan man ibland hamna i funderingar kring livets mening...   Denna sista veckan, har mentalt varit en pröving... Kantad av nattsvart, outgrundlig sorg...   I söndags skedde en fruktansvärd olycka, där 52 ungdomar i frå...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mail


Skapa flashcards