Direktlänk till inlägg 24 september 2009

höst-makeover...

Av carin johansson - 24 september 2009 06:16

I går drabbades jag av akut behov att göra om lite hemma. Kände att nu måste dom vårinspirerade pastellerna UT!!! Problemet i mitt liv är tid... Hem efter jobbet, ut med hunden, hjälpa barnen med läxor och sedan skjutsa Filip till fotbollsmatch. Men där hittade jag en liten lucka...Hi hi... Efter att vi droppat Filip åkte jag och Matilda till Fritsla Tyglager. Butiken var full med höstnytt! Mmmmm.... Nu skulle vi bara bestämma oss, vilket inte alltid är så lätt... Valet föll tillslut på två dukar i ljung-färgade nyanser. Och så hittade vi en så söt burk för hundgodis som vi inte kunde motstå... Hem, riva undan dom gamla dukarna, på med strykjärnet och så fick jag dom nya dukarna på plats. Det blev jättesnyggt! Tänk vad mycket lite färg kan göra.... En helt annan känsla i rummet... In i bilen igen och fram för att kolla på grabbarna. Det var P14 som spelade. Fritsla hade två matcher kvar och en av dom måste dom vinna för att ta den totala segern i serien. Det blev stryk med 4-1 i går... Så nu gäller det till sista matchen!!! Kom igen grabbar!


Fast jag kan inte påstå att jag såg så värst mycket utav matchen. Jag hade Selma med mig då husse hade sen kväll på jobbet. Hon fick ju syn på en massa kompisar och var lite lätt galen... Så den mesta tiden gick åt till att hålla ordning på henne. Lilla Lova Dahlén tyckte att hon såg ut som en kull prick så hon ville ju gärna klappa... Ahhh, äntligen en liten människa i min storlek, tyckte Selma! Jag kan ju hur lätt som helst pussa henne!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carin johansson - 18 april 2018 13:48


Till att börja med, jag är nu förtiden en usel bloggare... Förlåt... Men fokus i livet ändrar sig, liksom intressena gör... När jag startade den här bloggen 2009, så var en av orsakerna min kroniska sjukdom, mikroskopisk polyangit, en vaskulitsjuk...

Av carin johansson - 31 oktober 2017 14:32

... jagar numera på de sälla jaktmarkerna... Ni som har hängt med här genom åren, har fått ta del av Selmas små äventyr... Men nu finns hon alltså inte hos oss längre.... Jag kan inte ens skriva raderna utan att börja gråta... I morgon är det 14 daga...

Av carin johansson - 16 augusti 2017 14:00

... och ibland känner jag att jag inte hänger med i svängarna... Hur hamnade vi i mitten av augusti...? Sommaren har gått rasande fort! Och när jag lutar mig tillbaka och tänker tillbaka, så kan jag konstatera att sommaren har varit en sådan där bra,...

Av carin johansson - 2 maj 2017 09:30

... så länge jag lever... Jaa, jag tror faktiskt det! I torsdags morse ringer min goa vän Lotta... -Har ni något planerat till Valborg? Och vi hade faktiskt inga särsklida planer... -Vill ni hänga med till Haverdal för att galoppera på stranden??? Ni...

Av carin johansson - 6 april 2017 11:33


... till det yttersta... Kan man ibland hamna i funderingar kring livets mening...   Denna sista veckan, har mentalt varit en pröving... Kantad av nattsvart, outgrundlig sorg...   I söndags skedde en fruktansvärd olycka, där 52 ungdomar i frå...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mail


Skapa flashcards