Direktlänk till inlägg 19 januari 2010

Slanka tider....

Av carin johansson - 19 januari 2010 06:36

När vi kom hem i från fjällen bestämmde vi kollektivt att NU är det slanka linjen som gäller. Det kommer att göra oss gott alla fyra. Över jul och nyår och dessutom en vecka i fjällen blir det VÄLDIGT mycket godis och sötsaker....


Sagt och gjort, vi sökte efter alla "smal"-recept vi kunde hitta och förra måndagen satte vi i gång, att enbart laga smalmat. På fredagen kunde jag inte bärga mig längre utan hoppade upp på vågen.... Det skulle jag inte gjort.... INTE ETT ENDA GRAM!!!! Och jag som hade varit så duktigt och inte fuskat det minsta!!!!




Så i går kväll blev det i tillägg till smalmaten en rejäl promenad. Hela familjen plus hunden var ute och gick en timmas kvällpromenad. Hunden behöver det oxå, fast på sitt sätt.... Att gå i koppel i byn.... Hon är ju van att få springa lös i skogen...


Det var riktigt mysigt! :)))


Ha en härlig tisdag!

 
 
Camilla

Camilla

19 januari 2010 09:55

Hej vännen!

Dej MÅSTE jag iallafall hinna med även om det är FÖR mycket just nu:)

Här kör vi GI nu inför Thailand :) Det tycker jag funkar riktigt bra och är ganska enkelt (lite svårt med frukost bara). Men det ger snabba resultat! Jag har bara ett kilo kvar nu:)

Vilka underbara köksbilder du visar - va kul att ni snart skall sätta i gång med det här! Lite likt köket på Holm...skall ni också ha gasspis? Jag älskar vår! Och jag önskar så att vi hade valt svarta bänkar :(

Ha en go vecka - kramar!

http://www.lantlivpaholm.blogspot.com

 
anne

anne

19 januari 2010 20:50

Låter bra att ni är alla...Här är det ingen risk att resten av familjen hänger på hihi. Jag har iaf bestämt: inget vin i veckorna, äta mindre....Jag är ingen fikare så det är inget jag behöver dra in på. Däremot barnen är det och där har jag dragit in och dom tjatar faktiskt inte längre. Promenader är bra. Jag går varje dag ordentligt med vovven. Håller tummarna för något gram till nästa vecka för dig...

Kramkram Ane

http://stjarnorochchampagne.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carin johansson - 18 april 2018 13:48


Till att börja med, jag är nu förtiden en usel bloggare... Förlåt... Men fokus i livet ändrar sig, liksom intressena gör... När jag startade den här bloggen 2009, så var en av orsakerna min kroniska sjukdom, mikroskopisk polyangit, en vaskulitsjuk...

Av carin johansson - 31 oktober 2017 14:32

... jagar numera på de sälla jaktmarkerna... Ni som har hängt med här genom åren, har fått ta del av Selmas små äventyr... Men nu finns hon alltså inte hos oss längre.... Jag kan inte ens skriva raderna utan att börja gråta... I morgon är det 14 daga...

Av carin johansson - 16 augusti 2017 14:00

... och ibland känner jag att jag inte hänger med i svängarna... Hur hamnade vi i mitten av augusti...? Sommaren har gått rasande fort! Och när jag lutar mig tillbaka och tänker tillbaka, så kan jag konstatera att sommaren har varit en sådan där bra,...

Av carin johansson - 2 maj 2017 09:30

... så länge jag lever... Jaa, jag tror faktiskt det! I torsdags morse ringer min goa vän Lotta... -Har ni något planerat till Valborg? Och vi hade faktiskt inga särsklida planer... -Vill ni hänga med till Haverdal för att galoppera på stranden??? Ni...

Av carin johansson - 6 april 2017 11:33


... till det yttersta... Kan man ibland hamna i funderingar kring livets mening...   Denna sista veckan, har mentalt varit en pröving... Kantad av nattsvart, outgrundlig sorg...   I söndags skedde en fruktansvärd olycka, där 52 ungdomar i frå...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mail


Ovido - Quiz & Flashcards