Alla inlägg under mars 2010

Av carin johansson - 13 mars 2010 07:50

Äääälskar lördagsmorn´ar!!! Lång frukost, ingen stress, bara njuta.... Mmmm....


Vad skall vi hitta på i dag tro??? Städa blir nog en del av programmet... En liten tur till Fritsla Tyglager och så har jag ju lovat dottern ett bad i badhuset.... En tur med hästarna och lite matlagning, sedan är nog denna dag till ända....


Men det blev lite shopping i går oxå.... Den ljuvliga tunika fick följa med hem...


fullsize

Kunde inte motstå den... He he....


Vad skall ni hitta på en lördag som denna???


Ha en härlig helg!!!

Av carin johansson - 12 mars 2010 06:28

.... är det i dag. Efter jobbet skall vi åka och och bestämma oss för vilket golv vi skall lägga in i köket. Hjälp, vilken beslutsångest jag har! Innan är det så himla lätt att sitta och drömma, men när beslut skall fattas, då är det så defenitivt! Det är ju liksom inte läge att komma på efter ett tag, att hörru, jag tror att det golvet är snyggare....


Är det någon som kan rekommendera någon typ av golv??? Det skall vara  snyggt, slitstarkt och helst skall inte hundhåren synas för tydligt.....


Hmmm, jag får grubbla vidare över dagen....



Bilden har jag lånat från nätet...


Ha en go fredag, mina kära vänner!!!

Av carin johansson - 10 mars 2010 19:20

Vår kära, lilla, söta. energiska Selma... Hon tar alla priser... Nu i kväll efter sin promenad har hon ägnat sig åt att med sin buse på släp, hängandes, dängandes, skutta likt en groda fram och tillbaka genom köket.... Vad har vi gjort för fel??? Hur kunde det bli så här??? Jag och Mårten har suttit på varsin stol och bara tittat... Och skratta... Hon ser fullkomligt galen ut i sin framfart!!!


På middagsbordet stod Fina fiskgrytan hos oss....


Fina fiskgrytan


Vad har ni hittat på för gott att äta???


Kram

Av carin johansson - 9 mars 2010 12:15

Om man skall följa Sköna hems köksinspiration för år 2010, då är det färg som gäller....


Kompakt kök 
med lucka Alva 
i valnötsmelamin, ­bänk­belysning Anello, Vedum. Vedum har svanenmärkt många ­produkter, bland annat Alva i både ek och valnöt. ­Kristallmosaik black, cc Höganäs.


För mig som är uppvuxen i ett 70-tals hem, så har jag nog för tid och evighet blivit botad med både färg och mönster....


Så jag kan upplysa er redan nu, att jag kommer vara grymt "otrendig" i inredningen av vårt nya kök....


Ha en härlig dag i vårsolen! Kram

Av carin johansson - 8 mars 2010 06:35

Det är ju inte länge sedan vi pyntade till jul, eller hur??? Vänder vi på tiden och titta framåt i stället, då har vi SOMMAR!!!!


Och sommar för mig är Björkäng.....

  


 Åhhh, vad det skall bli härligt att komma ner till havet....


  


Sitta och titta ut över ängen, kossorna och havet.....


  


Och inte minst, solnedgången...... Mmmmm......


Håll ut vänner, snart är vi där!!!

Önskar alla fantastiska kvinnor en strålande dag på Internationella kvinnodagen! Kraaaam

Av carin johansson - 7 mars 2010 07:50

... har vi numera. Helt otroligt!!! Vår lille, Fille kille.... Vart har tiden tagit vägen???


  


Här tillsammans med spelarna i Elfsborg.... Som den Elfsborgsfantast han är!!! :)


Det var en mycket nöjd grabb som firade sin tretton års dag i går kväll. Vi var inte mindre än 18 personer här hemma. När kalaset var slut satt han mycket nöjd och räknade ihop pengarna han fått. (Han är så stor nu, så han önskar sig bara pengar för att kunna köpa själv...) Och av mor och far fick han en Dirt Bike.... Hur kunde jag gå med på detta???


GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN, min prins.....

Av carin johansson - 6 mars 2010 09:07

... kommer fram i tö!!! Så sant som det är sagt! Vi vaknade upp till ytterliggare en fantastisk vintermorgon över Finabo i dag. Kallt men otroligt vackert! Solen lyser från en klarblå himmel! :)) OCH det bästa av allt, mitt på dagen smälter snön.... För två veckor sedan så Selmas hundgård ut så här:


  


Men i dag ser den ut så här!!!


  


Betydligt mindre snö!!! Dessvärre kom ju drivan under fågelbordet fram oxå... Jag har ju berättat att trafiken till fågelbordet har varit tät... Av drivan med solrosfröskal att dömma, så ser man att trafiken har varit MYCKET tät.... Men mina vänner, nu gäller det att fortsätta att mata våra stackars små vänner, för än är det långt till vår....


I kväll skall vi fira att vi numera har en TONÅRING i familjen.... Det är inte klokt!!! Min lille, Fille kille.... tonåring.... Hur gick detta till???


Ha en underbar lördag i solen!!! Kraaam

Av carin johansson - 5 mars 2010 08:13

I dag känner jag mig lite extra glad, jag har fått en Award av min supergoa bloggvän Jenny med den mysiga bloggen http://hemmapakrakered.blogspot.com/


[guldblogg_73364520_74676801_75820220.jpg]


Tack goa, rara Jenny! Alltid kul med uppskattning!


Jag vill skicka Awarden vidare till följande personer....


Camilla / http://www.lantlivpaholm.blogspot.com/


Anne / http://stjarnorochchampagne.blogspot.com/


Sofia / http://signe-1.blogspot.com/


Johanna / http://johanna-vintage.blogspot.com/


Åsa / http://milasa.bloggagratis.se/


Önskar er alla en härlig fredag!!! Kraaaam

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mail


Skapa flashcards