Alla inlägg den 28 april 2010

Av carin johansson - 28 april 2010 06:15

För två år sedan genomgick vårt hus en ganska stor förvandling.... Vi bytte alla fönster, målade huset rött samt bytte häng- och stuprännor runt om.


Det var mycket jobb den sommaren, men när vi var färdiga så blev vi nöjda med reslutatet. För mig så var steget att måla huset i från ljus, ljus vaniljgul till rött, ENORMT!!! Det tog mig flera veckor att vänja mig... Varje gång jag körde in på gårsplanen, ryckte jag till!! Va, vad är detta??? Rött??? :D


Men i dag ångrar jag mig inte.....


För att få ett äldre utseende på huset, (huset är byggt 1904) så valde vi aluzink på dom nya rännorna och med knäckta böjar.....


  


  


Ett av dom projekt vi har framför oss nu är att gräva ner rören så att vi leder bort vattnet från huset.... Dvs vi skall gräva runt hela huset.....


På den sista bilden, så kan ni till vänster på kortet skymta min favvo-rabatt.... Rosor, Royal Copenhagen med lavendel i framkant. Återstår nu bara att se vad som har överlevt vintern....


Önskar er alla en bra dag!!! Kraaam

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mail


Ovido - Quiz & Flashcards