Direktlänk till inlägg 5 juni 2010

Ljuva sommartid....

Av carin johansson - 5 juni 2010 20:13

Nu visar vårt avlånga land sig från sin bästa sida! Det är det här som gör att man orkar sig i genom vintermånaderna!!! I går och i dag har vi haft fantastiskt väder och till det blir det ju gärna grill... I går kväll hade vi gäster och till kaffet hade jag gjort jordgubbstårtan i senaste Lantliv.... Den kan jag verkligen rekommendera!!!


  

Den var precis lika smarrig som den ser ut!!!


Maken befinner sig i skrivande stund på svensexa för vår granne.... Grabbarna kunde inte prickat in en bättre dag vädermässigt! Sedan får vi väl se om formen är på topp i morgon... Åter står att se....


Önskar er alla en härlig lördagskväll!

 
 
Ingen bild

Ingbritt

5 juni 2010 20:32

Oj! Den tårtan såg väldans god ut! Det får du gärna göra om vid lämpligt tillfälle! Men det var inte fel med blåbärstårta heller!

 
Ingen bild

Carin

5 juni 2010 20:48

Ska bli!!! :D

 
Jenny

Jenny

5 juni 2010 22:15

Hej Vännen!
Åh vad fin och smarrig tårtan ser ut, den hade jag gärna norpat en bit av;)

Önskar dig en fortsatt trevlig helg,

Kraam Jenny

http://www.hemmapakrakered.blogspot.com

 
Ewa

Ewa

5 juni 2010 22:35

Oh va smarrig den såg ut!!!
Måste vi prova här me...ska genast ta fram Lantliv.
Klockan är 22.30, det börjar skymma...vi sitter ute med plädar på o tända lyktor, sååå mysigt!
Kram
Ewa

http://www.hemmahosewa.blogspot.com

 
Affi

Affi

5 juni 2010 22:57

Åhh vad undertbart god tårtan ser ut att vara, även den du gjorde till Matildas kalas. Det är inte så att du vill bjuda på fika någon dag ;)

http://grodansdagbok.blogg.se

 
Sofia

Sofia

6 juni 2010 07:59

MUMS vad smarrig tårta!!:-) Som sagt, jag fullkomlogt älskar allt som har med jordgubbar att göra, hihihi...
Hoppas maken är i form idag då;-)

Kramiskram Sofia

http://signe-1.blogspot.com

 
Mycket annat & lite betong

Mycket annat & lite betong

6 juni 2010 09:36

Tårtan ser inte dum ut!

Hoppas er Piccasso mår bättre nu, det är så jobbigt med sjuka djur.

Ha en skön dag!
Agneta

http://blandadbetong.blogspot.com

 
Min plats i solen

Min plats i solen

6 juni 2010 11:41

Hjälp, vad smarrig tårtan ser ut! :) En riktig sommardröm. :)

Ha en fin söndag!
Kram Lotta

http://minplatsisolen.blogspot.com

 
Lena

Lena

6 juni 2010 16:15

Mmmm jordgubbstårta! Jag tvättar... och njuter av att vara hemma. Hoppas du har en bra dag! Kram

http://aratorp.blogspot.com

 
Designing good life - Sarah

Designing good life - Sarah

8 juni 2010 13:45

Den har jag också spanat in. Funderade på att göra den till midsommar...

http://www.designinggoodlife.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carin johansson - 18 april 2018 13:48


Till att börja med, jag är nu förtiden en usel bloggare... Förlåt... Men fokus i livet ändrar sig, liksom intressena gör... När jag startade den här bloggen 2009, så var en av orsakerna min kroniska sjukdom, mikroskopisk polyangit, en vaskulitsjuk...

Av carin johansson - 31 oktober 2017 14:32

... jagar numera på de sälla jaktmarkerna... Ni som har hängt med här genom åren, har fått ta del av Selmas små äventyr... Men nu finns hon alltså inte hos oss längre.... Jag kan inte ens skriva raderna utan att börja gråta... I morgon är det 14 daga...

Av carin johansson - 16 augusti 2017 14:00

... och ibland känner jag att jag inte hänger med i svängarna... Hur hamnade vi i mitten av augusti...? Sommaren har gått rasande fort! Och när jag lutar mig tillbaka och tänker tillbaka, så kan jag konstatera att sommaren har varit en sådan där bra,...

Av carin johansson - 2 maj 2017 09:30

... så länge jag lever... Jaa, jag tror faktiskt det! I torsdags morse ringer min goa vän Lotta... -Har ni något planerat till Valborg? Och vi hade faktiskt inga särsklida planer... -Vill ni hänga med till Haverdal för att galoppera på stranden??? Ni...

Av carin johansson - 6 april 2017 11:33


... till det yttersta... Kan man ibland hamna i funderingar kring livets mening...   Denna sista veckan, har mentalt varit en pröving... Kantad av nattsvart, outgrundlig sorg...   I söndags skedde en fruktansvärd olycka, där 52 ungdomar i frå...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mail


Ovido - Quiz & Flashcards