Direktlänk till inlägg 20 augusti 2010

Lycklig....

Av carin johansson - 20 augusti 2010 05:57

....svettig, trött, skiten kom jag hem i går kväll efter säsongens första ridpass. Tänk att det fortfarande kan generera i en sådan kick när man känner att det stämmer mellan häst och ryttare??? Min mor muttrade någon gång när jag var runt 15 års åldern -Men ska det inte gå över??? (Hon syftade då på mitt hästintresse).....- Nej mamma, det kommer nog aldrig att gå över!!!  säger jag idag 23 år senare.....  :D  



Något som inte var fullt lika kul var tidigt, tidigt i morses.... I vår grannes ladugård bor ett gäng vildkatter... Och varje sommar blir det ju förstås mer katter... Kl 04.20 hade den ena mamman haft vänligheten att placera sina små bebisar utanför vårt sovrumsfönster och sedan lämnat dom där för att ge sig ut på jakt.... Kan säga att det inte blev något mer sova för mig... Så jag tror jag vet en som sjunker ner vääääldigt skönt i soffan i kväll! Även utan ett glas rödvin.... :D


Önskar er alla en strålande dag!

 
 
Ingen bild

Mamma

20 augusti 2010 07:18

Det var väl en himla tur att inte inresset gick över! Så mycket nytta och nöje som det har gett genom åren och förhoppningsvis i många år framöver...Kram

 
Jenny

Jenny

21 augusti 2010 14:09

Hej Vännen!
Härligt att ha ett sånt intresse som ger så mycket glädje (o även motion:))!

Jasså det var barnkammare utanför ditt sovrumsfönster, hihi! Kan tänka mig att de är supersöta kattungarna:)

Ha en skön lördag!

Kraam Jenny

http://www.hemmapakrakered.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carin johansson - 18 april 2018 13:48


Till att börja med, jag är nu förtiden en usel bloggare... Förlåt... Men fokus i livet ändrar sig, liksom intressena gör... När jag startade den här bloggen 2009, så var en av orsakerna min kroniska sjukdom, mikroskopisk polyangit, en vaskulitsjuk...

Av carin johansson - 31 oktober 2017 14:32

... jagar numera på de sälla jaktmarkerna... Ni som har hängt med här genom åren, har fått ta del av Selmas små äventyr... Men nu finns hon alltså inte hos oss längre.... Jag kan inte ens skriva raderna utan att börja gråta... I morgon är det 14 daga...

Av carin johansson - 16 augusti 2017 14:00

... och ibland känner jag att jag inte hänger med i svängarna... Hur hamnade vi i mitten av augusti...? Sommaren har gått rasande fort! Och när jag lutar mig tillbaka och tänker tillbaka, så kan jag konstatera att sommaren har varit en sådan där bra,...

Av carin johansson - 2 maj 2017 09:30

... så länge jag lever... Jaa, jag tror faktiskt det! I torsdags morse ringer min goa vän Lotta... -Har ni något planerat till Valborg? Och vi hade faktiskt inga särsklida planer... -Vill ni hänga med till Haverdal för att galoppera på stranden??? Ni...

Av carin johansson - 6 april 2017 11:33


... till det yttersta... Kan man ibland hamna i funderingar kring livets mening...   Denna sista veckan, har mentalt varit en pröving... Kantad av nattsvart, outgrundlig sorg...   I söndags skedde en fruktansvärd olycka, där 52 ungdomar i frå...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mail


Ovido - Quiz & Flashcards