Direktlänk till inlägg 25 oktober 2010

Stairway to haven.....

Av carin johansson - 25 oktober 2010 06:07

Söndagkvällarna ägnas nu för tiden åt att repetera sonens musikläxa som det är förhör på på måndagrna.  Men jag tycker ju att det är SÅ MYCKET roligare om han VET hur låtarna går än att bara kunna ett namn.... Så söndagkvällarna har förvandlats till riktiga musikkavalkader här hemma, där vi började på i USA på 50-talet och sedan framåt... Och med dagens teknik kommer man verkligen åt ALLA låtar! Och i går var vi framme vid 70-talets hårdrockgrupper.... Led Zeppelin.... Vilket fick mitt minne att vandra några år tillbaka i tiden....


Jag var medlem i skolans ensemble som spelade vid var högtid och skolavslutning... Vi hade fantastiskt roligt! Och vid en avslutning hade vi ett bejublat framträdande med just "stairway to haven".... Till stor del oxå beroende på sångaren Eriks insats.... Men jag tror att vi är en hel del som ler inombords vid blotta tanken....


Annars har jag sista veckan haft en förmåga att fastna i stallet....


  


Dom är såååå söta och nyfikna.... Och lekfulla.... Hjälp! Tiden rinner i väg...  :D


Denna helg har gått precis lika fort som den brukar. Började fredagen med att vara förälder på mellanstadie-disco. Filip och hans kamrater i åk 7 var arrangörer.... Jag är grymt imponerad av barnen! Så mysiga, goa och rara ungar det finns! Dels dom som jobbade med att fixa discot och dels dom som var där för att rocka loss! Dom hade en hellyckad kväll med lite extra klirr i kassan till åk 7. Bra jobbat!


Annars hade jag TÄNKT att jobba på i trädgården i helgen... Gick ju så där... Men i går eftermiddag trotsade jag regnet. Ut och skurade trädgårdsmöbler i regnet!!! Nu skulle möblerna in!!!


Önskar er alla en bra start på veckan!


Ps. Alla djur kom till rätta i förra veckan..... :D

 
 
Ingen bild

EA

25 oktober 2010 08:02

Jag ser att Doris och Ville trivs och har det bra i sitt nya hem.
kram

 
Ingen bild

Carin

25 oktober 2010 08:11

Jag hoppas det!!! :D Dom är sååå gosiga! Barnen går upp kl 06.15 för att kunna sitta en halvtimma hos katterna på morgonen! Inte illa va?

Kraaam

 
Lena

Lena

25 oktober 2010 10:03

Låter som väldigt trevliga söndagskvällar i Finabo! Kram

http://aratorp.blogspot.com

 
Camilla

Camilla

25 oktober 2010 12:11

Så du är musikalisk också Carin - finns ingen ände på alla begåvningar hos dej:)Låter som att ni har supermysiga söndagar!

På Holm är det också mycket intrument och sång men inte ifrån min sida. Spelade piano en gång i tiden men jag var nog ett hopplöst fall. Men maken, Alice och makens son är riktiga begåvningar som vi andra njuter (för det mesta:) av!

Ha en go vecka vännen - kram kram!

http://www.lantlivpaholm.blogspot.com

 
Jenny

Jenny

25 oktober 2010 14:34

Hej Vännen!
Har missat några inlägg här men nu har jag läst ikapp mig! Jasså Selma rymde igen, hihi;) Vad bra att både hon o kossorna kom till rätta:)

Åh vilka söta katter! Vi har funderat på att skaffa en katt till ett tag o nu ser det ut som en liten kattfröken flyttar hem till oss nästa vecka! Tindra vet inget än, hon kommer bli såå glad:)

Har trevliga nyheter att komma med angående Peter, han är fortfarande rökfri!! På torsdag blir det två veckor han hållt upp. Tack för inspirationen gulliga du! :)

Kraam Jenny

http://www.hemmapakrakered.blogspot.com

 
Ingen bild

Hans

25 oktober 2010 20:52

Du är en väldigt duktig fotograf. Mycket fint bildsinne.
Du borde utveckla det.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carin johansson - 18 april 2018 13:48


Till att börja med, jag är nu förtiden en usel bloggare... Förlåt... Men fokus i livet ändrar sig, liksom intressena gör... När jag startade den här bloggen 2009, så var en av orsakerna min kroniska sjukdom, mikroskopisk polyangit, en vaskulitsjuk...

Av carin johansson - 31 oktober 2017 14:32

... jagar numera på de sälla jaktmarkerna... Ni som har hängt med här genom åren, har fått ta del av Selmas små äventyr... Men nu finns hon alltså inte hos oss längre.... Jag kan inte ens skriva raderna utan att börja gråta... I morgon är det 14 daga...

Av carin johansson - 16 augusti 2017 14:00

... och ibland känner jag att jag inte hänger med i svängarna... Hur hamnade vi i mitten av augusti...? Sommaren har gått rasande fort! Och när jag lutar mig tillbaka och tänker tillbaka, så kan jag konstatera att sommaren har varit en sådan där bra,...

Av carin johansson - 2 maj 2017 09:30

... så länge jag lever... Jaa, jag tror faktiskt det! I torsdags morse ringer min goa vän Lotta... -Har ni något planerat till Valborg? Och vi hade faktiskt inga särsklida planer... -Vill ni hänga med till Haverdal för att galoppera på stranden??? Ni...

Av carin johansson - 6 april 2017 11:33


... till det yttersta... Kan man ibland hamna i funderingar kring livets mening...   Denna sista veckan, har mentalt varit en pröving... Kantad av nattsvart, outgrundlig sorg...   I söndags skedde en fruktansvärd olycka, där 52 ungdomar i frå...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mail


Ovido - Quiz & Flashcards