Alla inlägg den 17 januari 2011

Av carin johansson - 17 januari 2011 18:44

... som synden och med ett humör som närmast kan liknas med ett vulkanutbrott... Ja, där har ni en bra defenition på frun i Finabo... Eller lite överdrivet... Kanske...  Men i vissa lägen kan jag bli komplett GALEN, vilket inträffade i dag.... Något som kan driva mig till vansinne är personer som har ett yrke som gör att man förväntar sig att bli bemött som om dom vore i servicebranchen... Alltså för att hjälpa dig... Men när man istället möts av en dryg, avmätt attityd och en servicekänsla som kan liknas vid noll, då rinner mitt sinne över!


Jag ringde i dag till Telias kundservice för att reda ut ett problem med sonens telefon och stöter där på en kvinna som var i fullständig avsaknad av vad servicekänsla heter... Hon ville överhuvudtaget inte lyssna på mig och bemötte mig på ett sätt så jag näst intill tappade hakan! Kan säga som så här, från att ha hållt Telia väldigt högt gällande service, dalade företaget i mitt anseende till att hamna på bottenvåningen... Jag gav upp telefonförsöket och skickade i stället ett mail gällande min fråga... Jag har i skrivande stund, dvs 8 timmar och 45 minuter senare efter mailet skickades, FORTFARANDE INTE FÅTT HJÄLP!!! USELT!!!!





Undra om det uteblivna svaret beror på att jag avslutade mitt mail med att ge Telia en rekomendation.... Att OMEDEBART omplacera personen i fråga, annars riskerar Telia förlora en kund för vart samtal personen tar emot.... ;-)


Måste tillägga att jag i dag på eftermiddagen den 18 januari har blivit uppringd av en betydligt trevligare medarbetare från Telia som LYSSNADE och LÖSTE mitt problem! =)) Det finns hopp för mänskligheten! :D

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mail


Ovido - Quiz & Flashcards