Alla inlägg den 20 januari 2011

Av carin johansson - 20 januari 2011 21:30

... Selma har tagit sig en ny rymmartur.... Lydnad exicterar överhuvudtaget inte på den här beaglen.... Det var så att jag fostrade den gamla hunden och den här gången var det någon annans tur.... Gick så där kan jag säga....


  


Husse har gett sig av till skogen om dagarna, så när jag var hemma på lunch skulle jag lite snällt ta ut fröken så hon fick kissa.... Jo då... Så långt gick det bra... När vi står där på gräsmattan, så kommer Doris spatserande för att "umgås" lite.... Selma har någon slags skräckblandad förtjusning till katterna... Kommer dom emot henne, och stryker sig.... Jaa, då är dom ju på gränsen till läskiga... MEN om dom är på lite håll och Selma hoppar efter dom och katterna gör som dom ska, dvs springer, då är dom SUPERROLIGA, tycker Selma....


Tydligen hade inte Selma umgåtts färdigt med kissemissarna när hon blev insläppt..... För när jag sedan skulle smita ut igen för att åka till jobbet, så öppnade jag ytterdörren ca 20 cm för att jag skulle kunna "glida" ut, men ack vad jag bedrog mig... Jag hade släpt fokus på hunden och bara kände hur det rasslade till mellan mina fötter... Ute på verandan var Selma.... På full span efter katterna... Som såg vad som hände och genast tog skydd i närmaste äppelträd... Helt klart var i varje fall att "siktet" var inställt på kissemissarna... Här var god råd dyra.... Jag fram och slet tag i stackars Doris.... Ner och höll henne på "lagom" avstånd från Selma för att bibehålla  intresset för just katt, så hon inte skulle få något annat för sig... Doris den stackarn fick sedan sitta i fånget på mig och bli "tvångsklappad" i 20 minuter.... Innan mitt tålamod och dom pedagogiska försöken fick ge vika.... Det blev till slut ett gormande anfall av matte varpå hunden lade sig platt som en pannkaka och sedan var den lilla rymmarturen slut....



  


MEN hon knyckte i varje fall inga mössor den här gången!!! :D

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mail


Skapa flashcards