Alla inlägg den 6 februari 2011

Av carin johansson - 6 februari 2011 11:09

På söndagsmorgonen för två veckor sedan, höll barnen och jag på att förbereda en härlig söndagfrukost i lugn och ro, då maken hade gett sig av i ottan på jakt nere i Halland. Medans jag står i köket sitter Matilda och gosar med Selma på köksgolvet. Rätt vad det är utbrister hon: -Mamma, jag tror det kommer någon..... Konstigt tänkte jag, så här dags? Klockan var ju faktiskt inte mer än 8... Jag tittar ut genom fönster och JOOO det kom någon.... Inte mindre än 5 vilda, vackra islandshästar i full karriär! (Dock inte dom som hör hemma på den här gården.) In på vår gårdsplan, ett varv runt huset och i väg.... Här var goda råd dyra! Jag ropade åt barnen att klä på sig medans jag själv var halvvägs ute genom dörren... Ut i stallet och preparerade krubbor med godis och 5 st grimmor.... Vi satte av efter rymmlingarna.... Dom hade hunnit en bra bit bort i grannskapet... Damerna hade uppenbarligen ställt in siktet på ÄVENTYR.... :D


  

Det var dock inte dessa pållar som var på rymmen.......


Men barnen och jag började skrammla med krubborna och ropa: -HÄSTARNA!!! varpå hela flocken tvärnitar, slänger upp huvudena, kastar om och kommer i FULL FART mot oss! :D


Sedan var det bara att traska hem med rymmlingarna och så var det lilla äventyret över.... Tänk om jag hade haft den inkallningen på beageln....


Så kommer man på oväntat besök till Finabo, så är det inte BARA Gevalia som det bjuds på..... :D

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mail


Skapa flashcards