Alla inlägg den 5 april 2011

Av carin johansson - 5 april 2011 05:53

...hade jag och Picasso i går kväll.... Matilda och jag tog hästarna och gav oss ut på en kvällsrunda uppe i skogen. Det var heeeelt underbart i kvällssolens sista strålar... Vi njöt i fulla drag, alla fyra, tror jag.... ;-) Äntligen är isen borta från skogsvägarna och det är fullt ridbart överallt.... Det jag inte tänkte på, är att det är full tjällossning, vilket har gjort att det är underminerat på vissa ställen....


Vi kom ridandes längs vägen i härlig trav, då Picassos framben bara sjunker och grabben dyker ner på knä... Han bokstavligt talat, sprang på knäna, MEN vi lyckades hitta balansen båda två, och kom på rätt köl igen.... Milimeter från en riktig kraschlandning!


Som tur var, var marken väldigt mjuk, så han klarade sig helt utan blesyrer... Jag hoppade av med en gång och undersökte honom.... Men kunde bara konstatera att vi hade RIKTIG TUR! Så det var bara att fortsätta ridturen, om än i något mer i mitten av vägen.... :S


 

Bara att tacka sin lyckliga stjärna!


Ha en bra tisdag!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mail


Ovido - Quiz & Flashcards