Alla inlägg den 8 april 2011

Av carin johansson - 8 april 2011 06:26

....är inte bara underbart, okomplicerat och rakt igenom enkelt..... Tjällossning kan ställa till med en hel del....


 

Så här ser vägen ut, precis framför vår infart till gården... Lika spännande varje gång.... Skall jag ta mig igenom surhålet eller blir jag sittande???


Att dramatiken sedan kryddades ytterliggare i går, när jag och min kära granne ringde och klagade på underhållet hos kommun, gör ju livet lite mera.... hrm... oförutsägbart.... Helt plötsligt har tydligen vår väg fram till byn förvandlats till något slags ingemansland, som ingen har ansvar för.... Spännande..... Eller inte..... Här står vi med en väg som knappt är farbar och kommunen slår ifrån sig att dom inte längre har ansvar för driften, efter att ha skött detta i 15 år, då kommunen övertog driften i från Vägverket....... Ja ja....

MEN så lätt ger jag mig inte!!! Jag har satt folk i arbete på Vägverket att rota fram gamla dokument sedan mitten av 90-talet.... Hoppas dom hittar dom snart!!! :D


Men i dag är det FREDAG och i kväll skall här fredagsmysas!!!! Kraaam


Uppdatering:

Kommun har under dagen i dag varit och fyllt igen alla potthål längs HELA vägen med grus samt tippat ett STORT lass grus rätt över hålet utanför vår infart... :D Jag har dock inte fått fatt i dokumenten ännu, men jag jobbar på det! / Carin

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mail


Ovido - Quiz & Flashcards