Direktlänk till inlägg 17 maj 2011

Rabarber....

Av carin johansson - 17 maj 2011 11:24

Så här års är det bland det godaste man kan bli serverad, tycker jag.... Älskar rabarber i alla former, men en favorit har blivit den här:


Rabarberbakelse


Receptet hittar ni här... Helt ljuvliga och dessutom superenkla att göra! :D I mitten av bakelsen ligger det en klick Kesella vanilj.... Tycker verkligen denna produkt är super!


Så gissa om det var en som anmälde sig när jag härom dagen såg att Smartson söker testpiloter för Arlas nya produkter Kesella Rabarber och Kesella Hallon! :D Är ni oxå intresserade av att testa produkten så gör ni det HÄR...  Skynda in och anmäl! :D



 
 
Min plats i solen

Min plats i solen

17 maj 2011 14:51

Åhhh, jag instämmer till 100 % Carin! Rabarber är vansinnigt gott oc det känns som en härlig vardagslyx att kunna gå ut i trädgården och plocka ett gäng ed rabarber och fixa till något gott. :) Tack för tipset på denna smarrighet som ser så god ut. Det får vi ta och testa en dag. Själva har vi snöat in på rabarberkräm till kvällsmat just nu. ;)

Njut av din rabarberbakelse och ha en fin tisdag vännen!

Kram Lotta

http://minplatsisolen.blogspot.com

 
Sofia

Sofia

18 maj 2011 11:06

men jisses vad smarrigt, jag älskar aaalltt vad bakverk heter:-)) synd att vi inte bor närmre varann, hihi...

ha en fantastisk dag raring!!

kraam sofia

http://signe-1.blogspot.com

 
mintekopp

mintekopp

18 maj 2011 12:29

Ser otroligt gott ut! rabarber är verkligen rena himmelriket :-)

http://www.mintekopp.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carin johansson - 18 april 2018 13:48


Till att börja med, jag är nu förtiden en usel bloggare... Förlåt... Men fokus i livet ändrar sig, liksom intressena gör... När jag startade den här bloggen 2009, så var en av orsakerna min kroniska sjukdom, mikroskopisk polyangit, en vaskulitsjuk...

Av carin johansson - 31 oktober 2017 14:32

... jagar numera på de sälla jaktmarkerna... Ni som har hängt med här genom åren, har fått ta del av Selmas små äventyr... Men nu finns hon alltså inte hos oss längre.... Jag kan inte ens skriva raderna utan att börja gråta... I morgon är det 14 daga...

Av carin johansson - 16 augusti 2017 14:00

... och ibland känner jag att jag inte hänger med i svängarna... Hur hamnade vi i mitten av augusti...? Sommaren har gått rasande fort! Och när jag lutar mig tillbaka och tänker tillbaka, så kan jag konstatera att sommaren har varit en sådan där bra,...

Av carin johansson - 2 maj 2017 09:30

... så länge jag lever... Jaa, jag tror faktiskt det! I torsdags morse ringer min goa vän Lotta... -Har ni något planerat till Valborg? Och vi hade faktiskt inga särsklida planer... -Vill ni hänga med till Haverdal för att galoppera på stranden??? Ni...

Av carin johansson - 6 april 2017 11:33


... till det yttersta... Kan man ibland hamna i funderingar kring livets mening...   Denna sista veckan, har mentalt varit en pröving... Kantad av nattsvart, outgrundlig sorg...   I söndags skedde en fruktansvärd olycka, där 52 ungdomar i frå...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mail


Ovido - Quiz & Flashcards