Alla inlägg den 5 juli 2011

Av carin johansson - 5 juli 2011 06:20

..... unga damer, var vad som mötte mig, när jag kom hem på lunchen igår..... Sommarlovslunken har börjat att infinna sig och barnen börjar mer och mer slå in på den lite mer avslapnade banan....


 Men mitt i allt det avkopplade, hade väl dottern och hennes kusin kommit på, att lite extra kosing skulle inte sitta fel, så här på sommarlovet.... Vad gör man då när man är 11 år och vill få in en liten hacka?


 


Jo, lösningen på problemet låg tydligen mitt framför dom! Trädgårdslandet! De två unga damerna klevade av ut och inventerade trädgården... Dom portionsförpackade allt från sallad, gräslök, rabarber till jordgubbar..... I burkar och buntar, med rosett på, för då blev det fint och skulle SÄKERT sälja bättre.... Med stor frenesi gjorde dom i ordning varsin korg för att sedan ge sig ut på säljturné i grannskapet...


En stund senare återvände det två lyckliga grönsakshandlare som var mycket nöjda med dagen.... Tur att man har snälla grannar!!! :D


Inte utan att man undrar vart det skall sluta för dessa två unga damer! :D

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mail


Skapa flashcards