Alla inlägg den 26 augusti 2011

Av carin johansson - 26 augusti 2011 16:17

...inför helgen... Mysiga  lifestyle-butiken Shop around the Corner firar 3-års jubileum i helgen och har butiken FULL av massor av snyggt inför hösten och dessutom supererbjudanden! :D


 

Skynda att fynda!

Av carin johansson - 26 augusti 2011 06:23

... råder det i Finabo nu... Det är äpplen på tvären och på höjden... Söta och syrliga... Röda och gröna... Mycket äpplen är det....


 

Men jag  plockar såååå gärna mina äpplen, för om jag ens knystar något till min käre make, så VET jag att motorsåget är framme innan jag ens hinner blinka och det är just äppelträden som är den stora charmen med vår trädgård, tycker jag.....


 

På just den biten, går våra åsikter i sär, min och makens.... Han är av den bestämda uppfattningen att ALLT som växer i trädgården står i vägen, när han skall klippa gräset.... Och jag har gång efter annan fått agera trädkramare...


 

Men just gamla äppelträd är sååå troligt fina.... Blomningen på våren, skuggan på sommaren och nu frukten....


 

Fast det blir fasligt mycket frukt..... Och i år är det äppelår.....


 

Så det är bara att kavla upp ärmarna och plocka! Vem vet, det kanske till och med kan bli en äpplekaka i helgen? :D


Trevlig helg på er!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mail


Skapa flashcards