Direktlänk till inlägg 8 september 2011

Regn, regn och åter regn....

Av carin johansson - 8 september 2011 14:15

... är vad den sista veckans väderlek i stort sett bestått av....


Bild lånad från nätet...


Alltså, regn är inget bra för mitt humör... Jag brukar kunna hålla humöret uppe men nu MÅSTE måttet snart vara rågat, för hur mycket har det inte regnat den sista veckan???


Sonen fick i varje fall erfara att det hade kommit mycket regn, då han är lycklig ägare till en liten plasteka... Föräldrarna påpekade lite försynt att det kanske vore lämpligt att se till sin eka med tanke på nederbörden... Vi fick väl ett suckande svar...  Gossen gav sig av och fick farfar med sig som sällskap när han skulle se till sin eka... Och det var nog tur för honom, för framme vid ekan visade det sig att det var en styck båt att bärga... Ekan låg på botten, så nog har det allt regnat!


Nej, nu tyckar jag att vi alla enas i en gemensam sol-dans så vi får lite bättre väder till helgen!

 
 
Ingen bild

Ingbritt

8 september 2011 14:45

Bara som ett tips, så att du är förberedd! Kolla in YR för nästa vecka.... eller ska du kanske köpa in dig på en plats i min resväska?

carin johansson

8 september 2011 14:52

My lord!!! Alltså.... Jag tar inte särskilt stor plats ALLS... Så din resväska ligger nära till hands! :D

 
Ingen bild

Milla

8 september 2011 14:46

Jag dansar för fullt...vi ska ha hoppträning här ikväll och hur kul är det på en skala 0-10 när det öser ner (och åskar)...jag röstar 0...ha en fin dag ändå //Milla

carin johansson

8 september 2011 14:53

Hoppas ni får en toppenkväll! Kraaam

 
Ingen bild

Kristina

8 september 2011 19:08

Det där med plats i resväskan låter väl inte dumt eller hur?
Svärmor.

carin johansson

9 september 2011 08:43

Jag tror jag satsar på det... ;-)

 
Min plats i solen

Min plats i solen

8 september 2011 19:46

Ja hjälp, himlen har verkligen öppnat sig rejält den senaste veckan. Sonens eka hade vi kunnat använda här hos oss för gårdsplanen simmar verkligen och dottern undrade idag om vi kanske skulle ta och investera i en gondol. Men det lovas vackert väder på lördag (och mer regn på söndag men det tänker vi inte på nu) så vi håller väl tummarna för det. :)

Ett besök på Fredriksdal nästa gång ni besöker Skåneland kan jag verkligen rekommendera Carin men jag förstår att Kullahalvön är en stor favorit för dig. Det är underbart vackert där! :)

Jepp, jag gråter som ett barn när jag ser bilderna på Christian the lion och precis som du minns jag Elsa från barndomen.

Jag instämmer paj ÄR gott så vi bakar och äter så länge det finns äpplen på träden. ;)

Sköt nu om dig vännen, krya på dig ordentligt och ha en riktigt fin och förhoppningsvis solig helg! :)

Kram Lotta

http://minplatsisolen.blogspot.com

carin johansson

9 september 2011 08:44

Kraaam på dig, go´a Lotta!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carin johansson - 18 april 2018 13:48


Till att börja med, jag är nu förtiden en usel bloggare... Förlåt... Men fokus i livet ändrar sig, liksom intressena gör... När jag startade den här bloggen 2009, så var en av orsakerna min kroniska sjukdom, mikroskopisk polyangit, en vaskulitsjuk...

Av carin johansson - 31 oktober 2017 14:32

... jagar numera på de sälla jaktmarkerna... Ni som har hängt med här genom åren, har fått ta del av Selmas små äventyr... Men nu finns hon alltså inte hos oss längre.... Jag kan inte ens skriva raderna utan att börja gråta... I morgon är det 14 daga...

Av carin johansson - 16 augusti 2017 14:00

... och ibland känner jag att jag inte hänger med i svängarna... Hur hamnade vi i mitten av augusti...? Sommaren har gått rasande fort! Och när jag lutar mig tillbaka och tänker tillbaka, så kan jag konstatera att sommaren har varit en sådan där bra,...

Av carin johansson - 2 maj 2017 09:30

... så länge jag lever... Jaa, jag tror faktiskt det! I torsdags morse ringer min goa vän Lotta... -Har ni något planerat till Valborg? Och vi hade faktiskt inga särsklida planer... -Vill ni hänga med till Haverdal för att galoppera på stranden??? Ni...

Av carin johansson - 6 april 2017 11:33


... till det yttersta... Kan man ibland hamna i funderingar kring livets mening...   Denna sista veckan, har mentalt varit en pröving... Kantad av nattsvart, outgrundlig sorg...   I söndags skedde en fruktansvärd olycka, där 52 ungdomar i frå...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mail


Ovido - Quiz & Flashcards