Alla inlägg under november 2011

Av carin johansson - 17 november 2011 06:18

Och ÄNTLIGEN fick jag ett samtal från djursjukhuset!!! Selma var pigg nog att få åka hem... Matte slängde sig i bilen för att åka och hämta hem den  lilla guldklimpen.... Och det kom nog nästan en tår i ögonvrån på matte när en liten Beagle rusade genom korridoren och kastade sig i den väntade mattes famn... Och med en svans som inte ville sluta vifta... Men sedan fick jag en blick från fröken som sa -Kom nu matte! Nu rymmer vi från det här stället! Så Selma tyckte att vi snarast möjligt skulle bege oss till bilen... Och så fort matte tog i bakluckan var det en Beagle som stod med framtassarna mot stötfångaren, väldigt mån om att få åka med....



Väl hemma i Finabo igen var det en liten svans som aldrig ville sluta vifta.... Det hade säkert inte gått någon nöd på Selma på djursjukhuset, men det gick inte att ta miste på att hon var väldigt, väldigt lycklig över att vara hemma igen...  Så matte fick något som trycket sig mot benet och att klappa på.... 


Ha en bra torsdag!

Av carin johansson - 16 november 2011 06:16

... verkligen att jag skall få hämta hem Selma idag.... Det var tyst som i graven, från Djursjukhuset, men efter lunch ringde dom och meddelade att Selma är på bättringsväg, men vi tänker behålla henne ytterliggare en natt.... Bahhh.... En tyst kväll till i Finabo, utan små tassar över köksgolvet och ingen som kärleksfullt sätter sig på mattes fötter i väntan på att bli klappad..... Men men... Huvudsaken är att Selma blir bra! Så veterinären hade tänkt att hon skulle njuta utav Selma en dag till, lät hon meddela... Undrar just om det är en liten fröken som har satt upp en så övergiven syn, som bara en beagle kan göra?



Nä nu hoppas vi att det snart är lite liv i luckan igen och lite lagom med bus..... 


Ha en fin onsdag!

Av carin johansson - 15 november 2011 06:27

... var det i går kväll, utan vår lilla Selma.... Inte ett ljud hörde vi från djursjukhuset, så jag hoppas att det betyder bra... Det var vad dom sa när jag lämnade henne.... -Inga nyheter är bra nyheter! Och så ledde dom i väg Selma från mig för att hon inte skulle få känslan av att jag lämnade henne.....


Men tanken på vår lilla semel-bulle, liggandes där i en bur, skär ju förstås lite i matte-hjärtat.... Och inga tassar över köksgolvet.... Ingen diskhjälp när det är dax att fylla i diskmaskinen... Och ingen som kärleksfullt sätter sig och trycker mot mattes ben under bordet för att få värme närhet och bli lite klappad.....




Nääää, nu hoppas matte på telefonsamtal från Borås snart...... Ha en bra tisdag! 

Av carin johansson - 14 november 2011 18:21

Tydligen så har Beaglen gjort så stort intryck på Universum att Moncler väljer att utse denna energiska vovve till en av de viktigaste accesoarerna i höst... Känns väldigt bra att vara helt "rätt ute"...






Dessvärre har min käcka lilla accesoar blivit sjuk.... Hon ligger inlagd på Djursjukhus med dropp.... Vansinigt konstigt och tomt i Finabo i kväll.... Det skär i Mattes hjärta med blotta tanken på att hon ligger där någonstans i en bur... Ensam... Med dropp......


Hoppas ni har en mer livad måndagskväll än vad vi har.....





Av carin johansson - 14 november 2011 06:27

.. för ny vecka! Helgen har precis som vanligt, gått lika fort som vanligt.... Med trevligt besök från mina fina kusiner och det är verkligen inte VAR DAG vi träffas... Hi hi... Ett par gånger om året brukar det bli, men här i Finabo brukar det vara långt mellan varven... Vi kom nog fram till att Tobbe inte hade varit här sedan jag hade 30 års kalas.... :D Jaa, alltså snart exakt 10 år!!!


 


Och sedan har det fyllt på med de vanliga helgaktiviteterna....  Och vips var det söndagkväll och vi avslutade dagen med mysigt fikabesök av Linda och Martin.


Så sammanfattningen av helgen är mycket umgänge! En bra helg med andra ord!


Ha en bra start på veckan!

Av carin johansson - 11 november 2011 06:28

... i år önskar jag mig.... Önskelistorna börjar ta form.... Och någonstans där inser jag att mina barn har antingen fullständigt missförstått VEM dom har som föräldrar eller så har jag skämt bort dom OFANTLIGT mycket.... Det sistnämda ligger nog närmast till hands, skulle jag tro..... Men om jag skall förverkliga årets önskelistor så lär jag få ta dubbla pass på jobbet, typ....


Jag själv? Jag sätter nog en omgång med lakan på min lista...... af Swedalas fina fina lakan vore drömmen.... 


2-dels påslakanset


Visst är dom heeeelt ljuvliga????


Pst.... Ni har väl inte missat att ni kan vinna en kudde från af Swdala inne hos Shop around the corner?


Önskar er en strålande fredag, medans jag drömmer vidare.....

Av carin johansson - 10 november 2011 06:27

... börjar kännas lite avlägset nu... I varje fall fotoljus.... Och jag har lite lätt fotoabstinens.... Det är ju ett antal månader då jag är helt hänvisad till helgerna eller möjligtvis lunchen... Om jag skall kunna fota utomhus.... Hrm.... Vilket resulterar i att jag sitter och blädrar en del i gamla bilder.... Kul att ni gillade gårdagens bild... Jag liksom råkade hitta den när jag gick i genom arkivet.... Den tog jag den där magiska morgonen när jag var ute och fotade hingstarna....


 


Och eftersom hingstarna på något sätt blev huvudbilden den morgonen så hade jag helt glömmt den andra bilden.... Men det ljuset man upplevde den morgonen var heeeelt MAGISKT..... Det var sååå otroligt vackert ute, så att det nästan tog andan ur en......


  


Ja ja.... Jag får väl sitta här i mörkret och drömma mig tillbaka till september... Jag lyckades ju i varje fall fånga lite av ögonblicket.....


Och i går eftermiddag så visade ju sig faktiskt solen! Ha en bra dag!

Av carin johansson - 9 november 2011 08:13

.... går oerhört fort nu! T.o.m Filip sa detta i morses... Vi pratade om hur långt det är kvar till jul och kunde bara konstatera att detta året har gått fort! Till helgen har halva november gått och innan vi ens hinner att blinka så kommer det vara advent.... Och nog börjar man allt längta lite... Efter ljus, mys och en glögg...


 


Och så MÅSTE vi planera in en dag för pyssel... Vi har två Tilda-tomtar att sy... Och julkort att fixa....


Häpp, fram med kalendern!


Ha en bra dag!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mail


Ovido - Quiz & Flashcards