Alla inlägg den 29 januari 2012

Av carin johansson - 29 januari 2012 21:47

... är vad vi precis klarat av.... Grabbarna har en inomhuscup bakom sig.... Och vilken cup det blev!!!


Lördagen spel bjöd väl om saningen skall fram inte på allt för strålande insatser, men grabbarna lyckades ändå ta sig vidare till finalspel... Mamman i Finabo var väl så dääääär road till en början, av att tillbringa även söndagen i en idrottshall.... Men det blev snabbt annat ljud i skällan....


Till frukost upplyste Filip mig om att han minsann tänkte spela final idag.... Jo, men visst... svarde väl jag, kanske inte fullt lika övertygad som sonen....


Men grabbarna gnistrade till och visade oss föräldrar varför vi hade åkt hela vägen till Alingsås....


Vidare i kvarten.... Vidare i semi.... Och så dax för final....


Under pompa och ståt fick dom tåga in i ljuset av strålkastarsljus på led.... Pampigt!!!


Och matchen startade.... Kinna tappade greppet och låg helt plötsligt under med 0-1..... Men så fick Fille lille bollen, och lyckades finta bort backen och PANG i mål!!!! Jag ljuger om jag säger att jag INTE skrek av lycka....

1-1 och matchen kom igång på riktigt! Kinna tog sedan ledningen med 2-1.... Strax före matchslut kvitterar Alingsås och det står 2-2.... Förlängning med 5 minuter.... Och tillslut hittar bollen rätt och Kinna leder med 3-2 och så blev även slutresultatet! Kan säga som så, att på läcktaren satt en hopper föräldrar som fullkomligt skrek ut lyckan när slutsignalen gick! Tror vi var helt slut, hela bunten när cupen var över!!!


Att det kan vara såååååå spännande med fotboll.......

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mail


Ovido - Quiz & Flashcards