Alla inlägg den 6 augusti 2013

Av carin johansson - 6 augusti 2013 10:51

... av den norska varianten, går inte av för hackor, det vill jag lova...


Jag sitter lite med känslan av som om jag har tappat en månad eller två... Den här sommaren har gått rasande fort, men förmodligen beroende på att vi har haft väldans trevligt!


Som inledning på årets semester, var det så dax för barnens norska lilla kusin, att döpas... Hela det svenska följet begav sig så till Oslo tidig lördags morgon... Strålande väder bjöds...

Och helt klart är ju att det är roligare att ut och åka i fint väder!


Hotellövernattning är ju inte heller fel, för en som tillbringar de flesta nätter hemma vid... 


Så var det då dax för dop.... Filip hade fått äran att vara fadder.... Stolt och stilig kusin som tog rollen på största allvar... Matilda hade fått i uppdrag att läsa en text under dopet...


Sedan var det då dax för det efterföljande dopkalaset.... Och i Norge går man lite mer "all in" än vad man kanske gör i Sverige.... Det är en upplevelse, det vill jag lova!




 


    


 


 


 


 




   




Behöver jag säga att jag mest liknade en boaorm när bilen framåt kvällen åter rullade mot Sverige? ;)


Hur som, jag tror man måste UPPLEVA ett norskt barndop för att förstå... FANTASTISKT....


Tusen tack Mattias och Laila!!! En fantastiskt fin tillställning som ni hade ordnat!


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mail


Ovido - Quiz & Flashcards