Direktlänk till inlägg 4 december 2013

Årets stallkatt....

Av carin johansson - 4 december 2013 10:38

... bor i Finabo!!! Ha ha ha.... Helt galet! Vår lilla Doris är numera officiellt utnämnd till

"Årets stallkatt 2013"....



Tyckte nog allt att hon svängde lite högfärdigt på svansen i morses... ;)


Den sista tiden har det varit extremt dåligt på bloggfronten, men livet har varit extremt upptaget.... :) Och i princip bara av roligheter! :D


Oh my..... För att uppdatera er trogna läsare lite, så kan vi börja med att Matilda och Yes, lyckades kamma hem titeln som klubbmästare i hoppning.... :D Gissa om mamman var stolt och lycklig?!? En jättefin runda på höjden 80 cm som klassen gick i för dagen.... Tilläggas bör, att det var faktiskt första gången som ekipaget gick på höjden 80 cm, men det gick ju HUUR BRA SOM HELST!!! :D



Denna underbara ponny!!! Så otroligt mycket glädje han skänker oss!!! Och den utveckling av ryttarinnan som jag har fått se under det här året.... Galet!!! :D


Det MÅSTE ha varit ödet som var med oss den där dagen.... Vi hade varit i Motala och tittat på en ponny och i princip bestämmt oss.... Så blev den ponnyn sjuk... Och det visade sig vara värre än vad vi trodde... Så vi backade ur köpet.... Tråkigt för säljaren och supertråkigt för oss.... Vi var ju så inställda på att det var vår nya ponny...


Luften gick ur oss totalt, men två dagar senare repade jag ny kraft och gick ut på hästnet.com för att fortsätta jakten efter vår nya ponny.... Och då.... Där.... Överst bland annonserna hittade jag vår lilla Yes.... Och det har kännts rätt från första stund!!! Som vi älskar denna ponny!!! Och så mycket glädje han har skänkt oss.... Galet... Ja, jag vet..... Men det måste har varit meningen..... ;)


Så mycket av vår fritid spenderas ju så klart i stallet.... Och i stallet har vi ju våra små kelgrisar Doris och Ville.... Och så fick jag se att Agria hade en tävling.... Årets stallkatt skulle utses.... Och skickade in en bild av Doris som kattunge.... En bild som bara är DORIS .... :D Den goa, nyfikna, spralliga, mysiga katt...


Och med god hjälp av våra vänner, så fick Doris så pass många röster att hon var en av de fem finalisterna! Vinnare skulle utses i Globen under Stockholm Horse Show! Och det bästa av allt, finalisterna fick biljetter till Globen!!! Så det blev till att boka tåg och hotell.... Framför oss hade vi en helg med massor av roligheter!


Gamla Stan i julskrud.... Hur mysigt är det inte att spatsera i de trånga gränderna??? ÄLSKAR Gamla Stan!!!


 

Och så Globen.... Dålig bild jag vet.... Men med så mycket fart och fläkt som 4-spann bjuder så är det inte lätt att få dom på bild.... :D Stockholmarna kan det här med Show måste jag säga!!! Fantastiskt arrangemang! Där ligger Göteborg i lä.... Men mässan.... Göteborgs mässa är oslagbar!!! Ett Mecka för oss hästnördar..... ;)


Men mitt under kvällens show utropas vinnaren av "årets stallkatt".... -Och vinnare är..... DORIS!!!!


Som sagt, lite mallig såg hon ut....


Fast maken tycker att jag har kört med falsk varudeklaration...
Då vi allt som oftast, till makens stora förtret,  kan hitta våra katter här.....

Men lite mysigt kan dom väl få ha? För nattetid, då sover dom alltid i stallet..... :D       


Så jag och Matilda får tacka Doris  och Agria för en fantastisk helg i Stockholm !!! :D

 
 
Ewa

Ewa

4 december 2013 21:30

Oh va mycke kul ni haft!!! Härligt att trivas så med sin häst <3Det är en otrolig känsla! o Grattis till utnämningen Doris! Visst är det härligt med Globen Horse Show( jag kallar den så än...) vi har ju haft "turen" att få uppleva den både från läktarn många år, dock inte iår... och som aktiv "i kulisserna" när vår Emma o Mjölnir var med i showgänget 4 år i rad, underbara minnen!
Nu önskar jag er en härlig adventstid
Kram
Ewa

http://www.hemmahosewa.blogspot.com

 
Mycket annat och lite betong

Mycket annat och lite betong

5 december 2013 12:06

Grattis till Årets stallkatt! Så fin hon är!

Kram Agneta

http://blandadbetong.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carin johansson - 18 april 2018 13:48


Till att börja med, jag är nu förtiden en usel bloggare... Förlåt... Men fokus i livet ändrar sig, liksom intressena gör... När jag startade den här bloggen 2009, så var en av orsakerna min kroniska sjukdom, mikroskopisk polyangit, en vaskulitsjuk...

Av carin johansson - 31 oktober 2017 14:32

... jagar numera på de sälla jaktmarkerna... Ni som har hängt med här genom åren, har fått ta del av Selmas små äventyr... Men nu finns hon alltså inte hos oss längre.... Jag kan inte ens skriva raderna utan att börja gråta... I morgon är det 14 daga...

Av carin johansson - 16 augusti 2017 14:00

... och ibland känner jag att jag inte hänger med i svängarna... Hur hamnade vi i mitten av augusti...? Sommaren har gått rasande fort! Och när jag lutar mig tillbaka och tänker tillbaka, så kan jag konstatera att sommaren har varit en sådan där bra,...

Av carin johansson - 2 maj 2017 09:30

... så länge jag lever... Jaa, jag tror faktiskt det! I torsdags morse ringer min goa vän Lotta... -Har ni något planerat till Valborg? Och vi hade faktiskt inga särsklida planer... -Vill ni hänga med till Haverdal för att galoppera på stranden??? Ni...

Av carin johansson - 6 april 2017 11:33


... till det yttersta... Kan man ibland hamna i funderingar kring livets mening...   Denna sista veckan, har mentalt varit en pröving... Kantad av nattsvart, outgrundlig sorg...   I söndags skedde en fruktansvärd olycka, där 52 ungdomar i frå...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mail


Ovido - Quiz & Flashcards