Alla inlägg under februari 2010

Av carin johansson - 15 februari 2010 18:53

... har nog jag för tillfället... :))) I lördags fick hon köpa sig en ny mobil.... LYCKA!!!! En ROSA Sony Ericsson W595.... Kan det bli bättre???



Det står liksom Matilda på telefonen... Det komiska är att jag har en likadan fast blå, som har varit i min ägo i ett år. Jag har dom senast dagarna fått se en mängd funktioner som den här telefonen besitter som jag inte hade en ANING om.... Lite skillnad på intresse kanske??? Hur som , LYCKLIG är hon i varje fall....


Glömde berätta igår, så fixade sötnosen ost-hjärtan till sin mamma och pappa till frukostmackan.... Man bara smälter!!!


Ha en härlig kväll!

Kram Carin

Av carin johansson - 14 februari 2010 21:29

En intensiv helg som har gått i festens tecken börja gå mot sitt slut... Vi började i fredags kväll med att fira go´a Tuva som har fyllt 12 år! Stora damen nu ju!


Lördagen var det så dags att fira morbor Lars 55 år och kusin Johanna 30 år. Alltid lika mysigt och roligt att träffas! Jag hade tänkt att ta med kameran och fotat lite från deras supermysiga hem, men en försenad innebandymatch satte stopp för det....  Det gick undan med dom festförberedelserna kan jag lova! Duschad, sminkad, ombytt och klar på 20 minuter! Inte illa va???


I kväll har vi så firat lilla papsen... Han fyllde ju egentligen i går men fick "spara" sitt firande till idag...


I och med Alla-hjärtans-dag fick ju även jag en liten present utav maken.... Och inte vad som helst, utan det var Green Gate-porslin! :)))


produktbild


Inte mindre än dom här ljuvliga skålarna fick jag!!!  Kopparna har vi sedan innan och tallrikarna var jag och kompletterande med i lördags... Gissa om maken såg snopen ut när jag kom hem med tallrikarna.... ;)))


Ha en fortsatt bra dag! KRAAAM






Av carin johansson - 12 februari 2010 15:50

Vill bara önska er alla en underbar Alla hjärtans dag på söndag!



Massor av kramar! Carin

Av carin johansson - 11 februari 2010 20:22

Är det någon mer än jag som har sett den där reklamen om Otrivin, nässpray som vips skall ta bort din snuva???


Glöm det, jag har testat....


Dom senaste dagarna har jag dragits med en förkylning av det värre slaget. Jag har envist försökt att kämpa emot, men i dag fick jag se mig besegrad... Kl 13.30 stängde jag av datorn och gick hem. Näsan rann i kapp med ögonen och jag fick oavbrutet torka mig.... MEN då kom jag tänka på den fantastiska reklamen! Sagt och gjort, jag skickade maken för att köpa Otrivin. NU, tänkte jag, nu skall näsan sluta rinna.... Ack vad jag blev besviken.... Den rinner fortfarande precis lika bra....


Take care, med eller utan näsdukar....

Av carin johansson - 11 februari 2010 08:38

Efter gårdagens inlägg kunde jag inte riktig släppa det här med växthus...


Så kvällen ägnades åt letande på internet... Vilka växthus det finns!!! Wow....


f_liten_edward.jpg

 

main.jpg

 

Juliana Senior

 

Det sista kanske är ett mer realistikst växthus för oss, men man kan väl alltid drömma???


Ha en bra dag!


Av carin johansson - 10 februari 2010 06:20

Satt i går kväll och tittade på kvällens avsnitt av Bygglov på tv4. Dom skulle fixa en uteplats till en familj. Men hela trädgården fick sig total makeover! Det blev sååå ssnyggt! Asså, man kanske skulle ta och ringa den där Mija... Hon är riktigt duktig får jag erkänna!



Så här blev resultatet med den härliga uteplatsen. Foto: TV4



Foto: TV4


Foto: TV4


Jag gillade heltheten skarpt!


Själv drömmer jag om ett växthus någon dag.... Och lite annat småfix....  I väntan på våren....


Ha en bra dag!

Av carin johansson - 8 februari 2010 19:04

I kväll när jag kom hem från jobbet utsliten, utarbetad och jätteförkyld, så satte ett enormt chockladsug in hos mig... Men ack vad besviken jag blev! Efter som det numera är min käre make som står för inköpen så har jag ju lite svårt att se till att "backupen" fylls på... Den där lilla godishögen som jag ser till att ha längst in i skåpet om att i fall att jag skulle bli så där sugen... Utan istället möttes jag att ett rått hånskratt av en fullständigt oförstående make... -Sugen??? Ha ha ha....  Och eftersom vi själva har föresatt oss ett sundare leverne nu efter nyår, dvs inget godis inkluderat, så var det ekande tomt...


Kakfest!


Visst är väl alla kvinnor sugna på choklad i bland???


Ha en bra kväll, med eller utan choklad......











Av carin johansson - 7 februari 2010 16:09

..... i fönstren piggar alltid upp! Härom dagen var jag tvugen att åka in till Borås för att lämna ett nytt prov. Det hade blivit något "fel" i hanteringen, så det var bara snällt åka in och lämna ett nytt... Då jag ändå åkte vägen passade jag på att besöka en av mina absoluta favoritaffärer, Blomsterdesign i Borås. Det är en njutning att bara gå runt i deras underbara butik och titta på allt fint!!!


  


Så denna lilla växt fick följa med mig hem denna gång. Den var jag väl värd??? ;))


Helgen har ägnats åt familjeaktiviteter av olika slag. I går förmiddag tog jag och Matilda oss en runda med hästarna i det underbara vinterlandskapet. På eftermiddagen åkte vi tillsammans och såg "Alvin och gänget 2". Det är så mysigt att komma i väg och göra något tillsammans alla fyra, vilket sker allt för sällan... Hemma igen lagade vi lite god middag och bänkade oss för att se årets upplaga av "Fetsfilovalen" som Matilda sa i yngre dagar... Men jag måste säga att jag var besviken på vad gårdagen hade att bjuda...  Allt medans vi satt där i soffan kände jag hur värsta förkylning flög på mig... Shit! jag som klarat mig såååå länge... Nu är det alltså min tur...


Dagens familjeaktiviet var väl dock lite mindre populär... Storstädning!!!  MEN jag njuter nu!!! Underbart med nystädat hus!!!


Ha en fortsatt härlig söndag!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mail


Ovido - Quiz & Flashcards