Alla inlägg under juli 2010

Av carin johansson - 30 juli 2010 17:49

Idag har det tokregnat och blåst heeeeela dagen..... Lika underbart som Björkäng är i vackert väder, lika olidligt är det vid dåligt..... En stuga på 45 m2, 2 rastlösa barn och en livlig hund.... Ingen lyckad kombination kan jag lova, när vädret inte tillåter utomhusaktiviteter.....


Morgonen började väl så där.... När vi satte oss vi frukostbordet upptäcker vi en stor vattenpöl på golvet.... Då det blåser EXTREMT mycket i dag och tokregnar så har det läckt in vid de stora panoramafönstren.... YES!!! In med verktygslådan, montera ner golvlister, gips och isolering för att fastställa vart i från vattnet kom.... Sedan dax för operation tätning.... Mårten offrade sig ut och gjorde ett försök att få fönstren täta.... Undrar om han hade kunnat bli blötare i duschen??? Tveksamt....


Sedan har vädret hållt i sig.... Regn, blåst, regn, blåst.... Lite mer än mina franska nerver pallar..... Nästan, bara nästan, så man längtar till jobbet....


Så för en stund sedan tog vi till det lägsta utav alla knep.... -Ni får 100 kr att köpa godis för, om ni går tillsammans OCH tar hunden med er......


Och kan ni tänka, det slutade faktiskt regna!!!!


Keep on walking!!! Efter regn kommer sol.... sägs det.....


Av carin johansson - 29 juli 2010 18:55

Om ni har vägarna förbi Falkenberg eller Ljungskile rekommenderar jag att ni stannar till på Laxbutiken. Fantastiskt gott! Kommer precis därifrån och kan bara konstatera att jag älskar lax i alla former......

http://www.laxbutiken.se



Om ni inte har något särskilt för er tycker jag att ni skall kika in hos min goda vän Jenny "Hemma på Kråkered" för där pågår just nu en liten tävling.... Skynda att anmäla er!


Vill samtidigt skicka en STOR grattis-hälsning till världens bästa lilla mamma som fyller år i dag! Grattis mamma, hoppas dagen blir toppen!


Ha en fortsatt bra kväll i sommarSverige!

Av carin johansson - 28 juli 2010 12:07

.... har vi i Björkäng, vårt lilla paradis..... Solen lyser från blå himmel, salta bad och semester i sin fulla prakt!


  


Vi njuter i fulla drag!!!! T o m jag har badat, och det vill inte säga lite..... ;-)


   

Men idag ser det ut som det blir sista dagen i solen enl prognoserna, så nu skall jag rusa ut och ta tillvara på solen!


   

Hoppas att vi får en sådan här solnedgång i kväll oxå......


Ha en underbar dag! 

Av carin johansson - 25 juli 2010 21:55

.... har förgyllt tillvaron i Finabo i 17 år.... Nu har hon fått vandra vidare till de sälla jaktmarkerna.... Saknaden kommer att bli stor.... Ingen som sitter i stalldörren och mjauande möter oss.... Mer försynt kattfröken än Månsan får man leta efter.... 


Hon började sin tillvaro i Finabo i sällskap av sin syster och då stod hon ständigt i bakgrunden av sin framfusiga syrra. Men en dag var syrran spårlöst försvunnen och scenen stod öppen för Månsan som blommade upp och blev en väldigt tillgiven katt. Och till stor del är det Anitas förtjänst. Otaliga gånger har dom suttit tillsammans och fikat i stallet, Månsan och Anita i sällskap av Grima. Anita hade svårt att stå emot Månsans uppoffrande blick och när Månsan satte sig och dessutom sträckte upp tassen och mjauade, ja då resulterade det alltid i en fikapaus.... :))

  

Tack för att du gjorde oss sällskap i 17 år!!!! Du kommer alltid ha en speciell plats i Finabo.... Lilla Månsan......


Av carin johansson - 24 juli 2010 07:55

I dag är det dax att hämta hem sonen! Ååååå, vad mamma längtar! Men en vecka går fort..... I söndags tyckte jag att det kändes som en evighet! Skall bli så spännande att få höra hur dom haft det! Eller, man kanske inte berättar det för mamma längre när man är tretton??? Hur som, det skall bli skönt att få hem ängeln i huset igen!!!

  

Filip mellan två av idolerna i Elfsborg......


Ha en härlig lördag! Kraaam

Av carin johansson - 22 juli 2010 10:20

.... är vad vi upplever just nu. Helt underbart! Att bara sticka i väg och göra det man känner för stunden.... Sådan lyx då man till vardags har sin tid tämeligen inrutad.


Härom dagen tog vi gummibåten och lade ner den i Rydal, för att åka kanalen upp till St Hålsjön. Picknikkorg packad och ett par timmar på egen udde med sol och bad. Helt underbart!

  

Helt ljuvligt att glida fram längs kanalen som är så vackert inramad med grönska på båda sidor....

  

Trollsländorna surrar längs sidorna....

  

Familjen Johansson..... Åååå, vad vi saknar storebror! Han befinner sig just nu i Norrköping i en vecka och har toppenkul med kompisar och fotboll. Men här hemma är det allt lite tomt..... Matilda har ingen att retas med och Selma saknar sin "brötpolare" på köksgolvet.... Vi har inte hälften så roliga brottningsmatcher med henne som Filip har..... Och mamma sknar ju förstås sin guldklimp! Men snart är det lördag!


I går tillbringade vi dagen vid havet i Kärradal. Matilda saknade förstås sin badkompis..... Men för övrigt var det riktigt skönt.


I dag fyller världens bästa svärfar år, så i eftermidag blir det kalas!!!


Grattis Hans, på din födelsedag!


Önskar er alla en härlig dag!!!

Av carin johansson - 19 juli 2010 09:11

Härom dagen när vi tittade ut fick vi se att trädgårdslandet hade fått besök... Mitt i salladen satt en liten harpalt och mumsade för fullt!!! Så söt! Dessvärre hann jag inte fånga honom medans han satt där, utan kom "steget" efter.....

  

Pelle kastar trånande blickar mot trädgårdslandet....

  

Skall jag våga hoppa tillbaka???

  

Rena smörgåsbordet för en liten hare.... Hi hi... Han var sååå söt där han satt och mumsade och kinderna bara växte! :D Precis som Pelle Kanin i Beatrix Potters underbara saga..... Det var bara den söta lilla blå jackan som saknades.....


Visst är dom ljuvligt söta, hennes varelser? Jag fullkomligt ÄLSKAR dom! Och när Filip föddes hade jag sådan tur att dom var på "modet".... En liten overall med kaniner på kragen och i fodret inhandlades, samt att det hängdes upp gardiner med Beatrix Potter-kaniner i barnkammaren.... Ljuvligt!


Ha en härlig dag!!!

Av carin johansson - 15 juli 2010 08:00

I går träffade jag en sann enstusiast.... Varannan onsdag då är det sophämtning i Finabo. Och i går det dax. In dundrar sopbilen och själva tömningen brukar vara överstökad på någon sekund och så brukar sopbilen dundra ut igen. Dock inte i går.... Märkligt tänkte jag.... Vad hållar han på med? Jag tittar ut och får se hur sopköraren står och disskuterar med maken och att dom vänder sig och går mot huset... Jag går ner och möter dom.  - Jag måste bara fråga, vad är det för stamtavla på shettlandsponnyn? Jag såg henne förra sommaren också och undrade så? frågade sopköraren....


Inombords ställde jag mig frågan, hur många sopkörare kan det finnas som åker runt och studerar shettlandsponnys??? :D


Det visar sig att jag har träffat killen för två år sedan när jag var och ställde ut Ronja. Vi hade nummren efter varandra och stod och pratade en hel del den dagen... Och han känner alltså IGEN våran tjocka, svarta lilla ponny... Helt osannolikt!!! Sopköraren och hans fru bedriver avel med shettlandsponnys på hög nivå och har ett SUPERINTRESSE för just dessa små varelser....

  

Tilläggas skall väl att Matte blev allt lite stolt över alla superlativ som han öste över henne..... Och sedan tyckte han ju förstås att det var hög tid att Ronja fick träffa en gentleman.... Hur det blir med den saken, återstår att se!


Ha en härlig dag!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mail


Ovido - Quiz & Flashcards