Direktlänk till inlägg 8 september 2010

Trädgårdsdax....

Av carin johansson - 8 september 2010 06:11

Har anmält mig till en kurs i trädgårdsdesign. Skall bli sååå spännande! Jag älskar min trädgård, men i bland känner man att man vill jobba vidare, skapa något nytt, och då tänkte jag att den här kursen kanske kunde bidraga med något....

Trädgård i Skokloster

Bild hämtad från "årets trädgård"....


Har ni inget för er den 11 september, då kan ni åka till Skokloster för att delta i prisutdelningen för årets trädgård.

I 15 år har dom arbetat med sin trädgård....


Ja, nu är väl kanske inte priset "årets Trädgård" prcis det jag siktar på, men lite förnyelse och andra idéer skadar väl inte?


Ha en strålande dag, vänner!


 
 
Ingen bild

Anna

8 september 2010 06:27

Du har en så fin blogg med fina bilder! Hitta hit fån Aratorps länkar och plötslig när jag var inne på din blogg frågade min dotter Lovisa om jag känner dig. - Nej, svarade jag men man kan vara inne på andras bloggar ändå.
Då säger hon: - Men jag känner henne!!
Hon var hemma hos dig förra veckan och fikade tillsammans med Tuva! Där ser man, världen är liten även om det är nära till Fritsla från Kinna!!

Ha en fin dag! // Anna

 
Ingen bild

Catrin

8 september 2010 07:14

Du har ju 15 år på dig så det fixar du säkert! Bra att du går denna kurs för då kan du ha vår trädgård som examensarbete!
Kramar

 
Ingen bild

Carin

8 september 2010 08:06

Hej Anna! Kul att du hittade mig! Och tack för dina snälla ord!
Ja men Lovisa känner jag ju!!! :D Hon har varit i Finabo förrut... Och din far känner jag oxå...;-) Världen ÄR liten....
Ha en bra dag! Kram Carin

 
Jenny

Jenny

8 september 2010 09:50

Vad spännande!! Ser fram emot liknande bilder från din trädgård sen*fniss*!

Ha en bra dag!

kraam Jenny

http://www.hemmapakrakered.blogspot.com

 
Camilla

Camilla

8 september 2010 12:28

Hej vännen!

Va kul med kurs!!! Det skulle jag också behöva...Inspirationen för trädgården bubblar nästan över på våren men har nu tagit slut för i år - och då är man nog ingen riktig trädgårdsmästare???

Underbara bilder - och jag anmäler mej också gärna för ditt examensarbete :)

Ha en go onsdag - kram kram!

http://www.lantlivpaholm.blogspot.com

 
Affi/Ann-Sofi

Affi/Ann-Sofi

8 september 2010 17:56

Åhh vad mysigt det ser ut!
Dock har jag noll intresse för trädgård hade önskat att jag hade haft lite, men vem vet det kanske kommer någon gång!

Kram

Ps du går väl inte och tävlar hos mig om fint smycke ;) Ds

http://grodansdagbok.blogg.se

 
Lena

Lena

9 september 2010 07:40

En riktigt bra idé!! Det skulle vara ngt för mig längre fram... Är den i Mark?
Vi ska åka ner till Skåne i oktober och gjuta fina betong-skyltar till trädgården hos Petra på http://enklating.blogspot.com/. Kika på hennes blogg, jättemysig! Ha en bra dag! Kram

http://aratorp.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carin johansson - 18 april 2018 13:48


Till att börja med, jag är nu förtiden en usel bloggare... Förlåt... Men fokus i livet ändrar sig, liksom intressena gör... När jag startade den här bloggen 2009, så var en av orsakerna min kroniska sjukdom, mikroskopisk polyangit, en vaskulitsjuk...

Av carin johansson - 31 oktober 2017 14:32

... jagar numera på de sälla jaktmarkerna... Ni som har hängt med här genom åren, har fått ta del av Selmas små äventyr... Men nu finns hon alltså inte hos oss längre.... Jag kan inte ens skriva raderna utan att börja gråta... I morgon är det 14 daga...

Av carin johansson - 16 augusti 2017 14:00

... och ibland känner jag att jag inte hänger med i svängarna... Hur hamnade vi i mitten av augusti...? Sommaren har gått rasande fort! Och när jag lutar mig tillbaka och tänker tillbaka, så kan jag konstatera att sommaren har varit en sådan där bra,...

Av carin johansson - 2 maj 2017 09:30

... så länge jag lever... Jaa, jag tror faktiskt det! I torsdags morse ringer min goa vän Lotta... -Har ni något planerat till Valborg? Och vi hade faktiskt inga särsklida planer... -Vill ni hänga med till Haverdal för att galoppera på stranden??? Ni...

Av carin johansson - 6 april 2017 11:33


... till det yttersta... Kan man ibland hamna i funderingar kring livets mening...   Denna sista veckan, har mentalt varit en pröving... Kantad av nattsvart, outgrundlig sorg...   I söndags skedde en fruktansvärd olycka, där 52 ungdomar i frå...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mail


Ovido - Quiz & Flashcards