Direktlänk till inlägg 14 oktober 2010

Heja heja....

Av carin johansson - 14 oktober 2010 06:07

I dag har älsklingen varit utan snus i 6 månader! Jag är grymt imponerad!!! Ärligt talat, så hade jag nog en väldigt skeptisk min när han kom hem och berättade om sina planer.... Men han har lyckats och jag är jätteimpad!!!



Själv är jag uppvuxen under "Non smoking generation" och hade sådan tur att det var verkligen inte inne att röka på min tid.... Men när jag härom dagen läste nya siffror från socialstyrelsen, så förstår jag ju hur otroligt många människor som verkligen blir sjuka till följd av tobak..... Kostnaden per år är 2,2 miljarder!!!  En helt sanslös summa, men tänk hur många det är som blir sjuka!!!


För 6 år sedan dog en nära vän och arbetskamrat till mig i just lungcancer. Jag satt några timmar hos honom hans sista kväll i livet.... En stund jag kommer att minnas så länge jag lever.... Jag önskar verkligen INGEN skulle behöva gå igenom det han fick göra.... Tiden efter att han hade dött kunde jag känna riktig ilska när jag stod bakom någon i kassakön som köpt cigaretter.... Och ville verkligen ropa till dom att låta bli.... Men jag sansade mig.... Det är ju var och ens val.... Var och en väljer hur dom vill leva....


Men jag har ändå en uppmaning! Ni som rökar... Ta er en rejäl funderare.... Investera pengarna ni lägger på cigaretter i er själva i stället! Lägg undan lika mycket pengar som ni röker upp och åk på en härlig resa istället!


Ha en strålande dag mina vänner!

 
 
ThereseLo

ThereseLo

14 oktober 2010 06:35

håller helt med dig. tobak är både dåligt för hälsan och onödiga pengar! riktigt jävla korkat är vad det är

http://thereselo.blogg.se

 
Ingen bild

Catrin

14 oktober 2010 07:17

Grattis till Mårten! Tycker att det är jättestarkt! Håller helt med dig vad det gäller tobak. Har ju nära och kära som drabbats pga av rökning så det känns väldigt angeläget att försöka avskräcka sina egna barn från att börja. Får verkligen hoppas att man lyckas!
Ha en bra dag, kramar

 
Lena

Lena

14 oktober 2010 09:12

Håller med till fullo! Läskigt med barn i "riskålder"... Jag gick förbi ditt i morse, tog genvägen över åkern. Det stod fullt med kor på den stora åkern utan staket. Undrade om det var rätt... Kramis

http://aratorp.blogspot.com

 
Camilla

Camilla

14 oktober 2010 12:44

Grattis till maken!!!

Jag har rökt i många år utan att jag tyckte jag vara rökare. "Bara på fest, någon på kvällen, aldrig på jobbet" - men visst är man rökare ändå. Var så dum så jag började inte förrän jag var över 20 (då man borde kommit över värsta krisen).

Men jag har slutat - men det var fruktansvärt svårt. Så jag säger till mina barn - börja aldrig för det är så FÖRBANNAT jobbigt att sluta - och man MÅSTE ändå sluta.

Ha en skön eftermiddag vännnen - kram kram!

http://www.lantlivpaholm.blogspot.com

 
Jenny

Jenny

14 oktober 2010 19:32

Hej Vännen!
Grymt duktigt av din make att klara 6 månader!!

Ska låta min sambo få läsa ditt inlägg, han röker o jag o Tindra är så trötta på de där giftpinnarna..och äckligt luktar de oxå!

Kraam Jenny

http://www.hemmapakrakered.blogspot.com

 
Jenny

Jenny

14 oktober 2010 22:16

Hej igen Vännen!
Peter har läst både ditt inlägg o din kommentar hos mig! Nu har jag erbjudit honom en valfri (dyyyr)whiskey om han håller upp i 6 månader!!

Ska bli spännnade att se hur det går, håller dig uppdaterad;)

Kraam Jenny

http://www.hemmapakrakered.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carin johansson - 18 april 2018 13:48


Till att börja med, jag är nu förtiden en usel bloggare... Förlåt... Men fokus i livet ändrar sig, liksom intressena gör... När jag startade den här bloggen 2009, så var en av orsakerna min kroniska sjukdom, mikroskopisk polyangit, en vaskulitsjuk...

Av carin johansson - 31 oktober 2017 14:32

... jagar numera på de sälla jaktmarkerna... Ni som har hängt med här genom åren, har fått ta del av Selmas små äventyr... Men nu finns hon alltså inte hos oss längre.... Jag kan inte ens skriva raderna utan att börja gråta... I morgon är det 14 daga...

Av carin johansson - 16 augusti 2017 14:00

... och ibland känner jag att jag inte hänger med i svängarna... Hur hamnade vi i mitten av augusti...? Sommaren har gått rasande fort! Och när jag lutar mig tillbaka och tänker tillbaka, så kan jag konstatera att sommaren har varit en sådan där bra,...

Av carin johansson - 2 maj 2017 09:30

... så länge jag lever... Jaa, jag tror faktiskt det! I torsdags morse ringer min goa vän Lotta... -Har ni något planerat till Valborg? Och vi hade faktiskt inga särsklida planer... -Vill ni hänga med till Haverdal för att galoppera på stranden??? Ni...

Av carin johansson - 6 april 2017 11:33


... till det yttersta... Kan man ibland hamna i funderingar kring livets mening...   Denna sista veckan, har mentalt varit en pröving... Kantad av nattsvart, outgrundlig sorg...   I söndags skedde en fruktansvärd olycka, där 52 ungdomar i frå...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mail


Skapa flashcards