Alla inlägg under oktober 2010

Av carin johansson - 6 oktober 2010 06:03

Gårdagens kurs handlade om färg- och ljussättning. Mycket intressant. Färg påverkar oss väldigt mycket, kanske mer än vi tror. Vi fick tänka till lite för att sätta en färg på oss själva... Inte helt enkelt kan jag säga... Och efter en stunds analyserande kom jag fram till att jag är nog en svart eller vit person... Men lite inslag av rött i bland... ;-) Ganska mesig vad det gäller färg och form! :D

MEN jag tror att jag fick min dos av färg och form  under barndomen i ett äkta  70-tals hem! My good... På 70-talet var man allt annat än mesig när det gällde att kombinera färger.

Bild lånad från nätet.....


Så för några år sedan, när jag klev in i färghandeln för att införskaffa nya tapeter, försökte expiditen pracka på mig det "allra senaste"...... Retrotapeter från 70-talet.... Behöver jag skriva att det inte blev så??? ;-)


Ha en strålande dag, mina vänner!

Av carin johansson - 5 oktober 2010 06:03

I går kväll var vi bjudna på middag av Matilda och hennes vänner i Vi Unga.  I ett par veckors tid har dom jobbat och planerat och förberett sig inför kvällen. Mycket förväntansfulla stod dom uppklädda barn och ungdomarna och tog i mot oss i går kväll! Vilken middag dom hade planerat! 3 rätter.... Wow, vilken lyx och bara åka dit och sätta sig! Fantastiskt trevligt var det, så en elogé till deras ledare Katarina som arrangerar allt sammans!


Ute ser man hur allt nu byter färg... Livet rullar på VÄLDIGT fort just nu... Kan det vara så att jag försöker få in lite för mycket???


I kväll är det dax för kurs igen och då kommer det att bla. handla om ljussättning. =))


Önskar er alla en strålande dag!


  

Av carin johansson - 1 oktober 2010 06:09

I går kväll var det tjejkväll hos Lena på Fritsla Tyglager. Wow, vilken kväll... Vilken mat! Fantastikst.... Vi var många som hade letat oss till affären i går kväll. I lugn och ro få vandra runt bland alla fina saker.... Bara njuta... Fantastisk mat... Kvällen var verkligen hellyckad!



Och med hem från denna härliga kväll följde det en receptbok... :)) Vilka buffer det kommer att bli framöver i Finabo!!! :D


Tack än en gång, Lena!


Önskar er alla en strålande helg!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mail


Skapa flashcards