Direktlänk till inlägg 1 februari 2011

Bloggutmaning...

Av carin johansson - 1 februari 2011 11:30

Två av dom bloggar som jag regelbundet läser har skickat en utmaning vidare som jag nu anammar......  


1. Hur länge har du bloggat?


Jag började blogga i augusti 2009. Hade funderat över detta ett tag och gjorde slag i saken....


2. Hur många bloggar återvänder du regelbundet till som läsare?


Jag har besökt ganska många bloggar genom åren, men vissa fastnar man för... Tror det är en kombination av bilderna och innehållet som gör att jag fastnar... ;-)


3. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar?


Några av bloggarna är väl mer utformade som dagböcker, men jag har inte riktigt funderat kring just frågan....


4. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?


He he he... Det kanske inte är jag som skall svar på den frågan? ;-) Men jag tror nog att jag känns igen... Kanske tyglar mig något på bloggen.... :D


5. Har du hittat en gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?


Jag har hittat en väl fungerande gräns för vad jag "bjuder" på i bloggen....


6. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?


Alltså, svår fråga... Har man tagit något foto som man är väldigt nöjd med, så är det ju såklart väldigt possitvit med feedback! Men på det stora hela tror jag att jag mest tycker det är väldigt skoj att skriva och tycker det är väldigt roligt om jag kan bidra med ett skratt, en känsla osv.... Och Selma är ju duktig på att bidraga med "lustiga" historier, hur livet som hundägare kan te sig ibland....


Sedan var en av de stora orsakerna till ATT jag började blogga, min sjukdom... När jag blev sjuk för 5 år sedan, så kände jag mig så fruktansvärt ENSAM i den här sjukdommen... Det fanns ingen information NÅGONSTANS.... Så jag tänkte att om jag skriver lite om min sjukdom, så har ju åtminstone dom som söker på diagnosen i dag träff någonstans, och det har ju visat sig under årens gång att det är ganska många som googlar på just den diagnosen och på så vis hamnar här hos mig... :D Så slipper man känna sig helt ensam i universum!


7. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem på bloggen?


Japp... Söta Camilla, från Holm, har varit i Finabo.... =)) Supertrevligt!!!


8. Tror du det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?


Alltså, lagom är nog bäst... Jag tror inte det är bra att var för utlämnande...


9. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?


Eftersom jag har en ganska klar gräns om vad jag bjuder på, så ser jag faktiskt ingen nackdel.... Jaaaa, det skulle väl vara när farbror Sten är inne och ser hur mycket äpplen jag har i trädgården och tvingas plocka massa äpplen till honom... ;-)


10. Tror du att du fortfarande bloggar om två år?


Som det känns i dagsläget, så gör jag säkert det. Eftersom jag bloggar när jag har tid och lust, så känns det som en kul grej, helt enkelt.....


Utmaningen skickar jag vidare till alla er som är beredda att ta den! Jag ser med spänning fram mot att läsa era svar!




 
 
Camilla

Camilla

1 februari 2011 12:06

Hej raring!

Det var en kul utmaning - men jag vet inte om jag får satt mej så pass länge så att jag får ihop det där...men kul att läsa om dej:)

Hoppas att vi ses snart igen IRL:) Har du tid över någon gång så vet du att du är mer än välkommen vännen!!!

Önskar även dej en skön tisdag trots det gråa trista vädret! Kram kram!

http://www.lantlivpaholm.blogspot.com

 
Sofia

Sofia

1 februari 2011 15:24

hej hopp!!
vad skoj att läsa om dina bloggtankar vännen! har fått samma utmaning som jag ska ta mig an snart:-)
och woooow vad skoj med en ny kamera. ska bli kul och se sen alla fina bilder du kommer ta:-)

kraaam♥

http://signe-1.blogspot.com

 
Att vara någons fru

Att vara någons fru

1 februari 2011 17:36

Alltid lika kul att läsa dig!

http://www.attvaranagonsfru.se

 
Min plats i solen@hotmail.se

Min plats i solen@hotmail.se

1 februari 2011 20:00

Hej vännen!

Vad roligt att du antog utmaningen. :) Kul att läsa dina kloka svar. Du verkar ha en mycket sund inställning till det här med bloggandet Carin och hittat din balans i bloggäventyret.

Kram på dig fina du

http://minplatsisolen.blogspot.com

 
Jenny

Jenny

2 februari 2011 14:42

Hej Vännen!
Kul att läsa lite mer om dig! Jag har oxå fått den här utmaningen men har inte hunnit anta den än:)

tack för proverna från Cliniderm som kom i brevlådan igår! Jag har redan testat några, de verkar bra:)

ha det gott!

kraam Jenny

http://www.hemmapakrakered.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carin johansson - 18 april 2018 13:48


Till att börja med, jag är nu förtiden en usel bloggare... Förlåt... Men fokus i livet ändrar sig, liksom intressena gör... När jag startade den här bloggen 2009, så var en av orsakerna min kroniska sjukdom, mikroskopisk polyangit, en vaskulitsjuk...

Av carin johansson - 31 oktober 2017 14:32

... jagar numera på de sälla jaktmarkerna... Ni som har hängt med här genom åren, har fått ta del av Selmas små äventyr... Men nu finns hon alltså inte hos oss längre.... Jag kan inte ens skriva raderna utan att börja gråta... I morgon är det 14 daga...

Av carin johansson - 16 augusti 2017 14:00

... och ibland känner jag att jag inte hänger med i svängarna... Hur hamnade vi i mitten av augusti...? Sommaren har gått rasande fort! Och när jag lutar mig tillbaka och tänker tillbaka, så kan jag konstatera att sommaren har varit en sådan där bra,...

Av carin johansson - 2 maj 2017 09:30

... så länge jag lever... Jaa, jag tror faktiskt det! I torsdags morse ringer min goa vän Lotta... -Har ni något planerat till Valborg? Och vi hade faktiskt inga särsklida planer... -Vill ni hänga med till Haverdal för att galoppera på stranden??? Ni...

Av carin johansson - 6 april 2017 11:33


... till det yttersta... Kan man ibland hamna i funderingar kring livets mening...   Denna sista veckan, har mentalt varit en pröving... Kantad av nattsvart, outgrundlig sorg...   I söndags skedde en fruktansvärd olycka, där 52 ungdomar i frå...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mail


Ovido - Quiz & Flashcards