Direktlänk till inlägg 4 juli 2011

Varberg...

Av carin johansson - 4 juli 2011 06:39

.... en fin sommarlördag.... Kan vara alldeles fantastisk, härlig, mysig eller inte.... Inte om man är som jag..... Med folk precis ÖVERALLT och med en starkt växande känsla av att du faktiskt befinner dig i en myrstack, med tanke på hur folk VÄLLER fram, så är det underbart skönt att få återvända till lugnet i Björkäng.....  

Helgen har tillbringats i Björkäng  och Matilda hade ett stort önskemål om att vi skulle ta en vända på torget på lördag förmiddag. MEN det som är oslagbart med torget, är blommorna! Såååå fina blommor man kan köpa på torget! En bukett med kvistrosor och en bunt luktärter till ynka priset 89 kr för alltihop!


Ytterliggare ett projekt i stugrenoveringen är tillryggalagt..... Skjutdörrarna till garderoben är monterade... Äntligen! :D


Besök fick vi oxå... Kl 19 kom Linda och Martin och hälsade på och med sig hade dom värsta åskvädret! Men det lugnade sig, som tur var, så vi kunde sitta ute och äta efter en vända med handduken över utemöblerna..... Så vi fick en härlig kväll och fantastisk förmiddag i goda vänners lag. När vi kröp till kojs kl 01.00 visade termometern 22 grader.....


Ha en bra start på veckan!

 
 
Camilla på Holm

Camilla på Holm

4 juli 2011 09:00

Hej vännen och välkommen hem!!! Förstår att ni haft det underbart - det liksom syns på bilderna. Förstår att ni bodde på Sandy Bay? Där var vi -03 och vi längtar fortfarande tillbaka. Det var barnens första resa utomlands så den var speciell. Och jag håller med dej - Nissi Beach är fantastiskt fint:)

Underbara pioner har du också. Mina har nu gjort sitt för i år - tyvärr. Men de har också verkligen varit fantastiska i år för första gången. Och visst ger dessa skönheter mersmak...skulle kunna ha trädgården full med olika sorters pioner som doftar.

Hoppas allt är bra med er i värmen? Här är allt bra - ganska lugnt och skönt. Vi tillbringar sommaren i trädgården med vissa små trippar ner till havet. Tyvärr har vi blivit invaderade av flugor som håller på att ta knäcken på oss - men det är ju sommar:)

Stora kramar till dej!

http://www.lantlivpaholm.blogspot.com

 
Ingen bild

Linda

4 juli 2011 17:10

Underbart! Stort tack igen för en mycket trevlig helgvisit i Björkäng.... ;-)

 
Min plats i solen

Min plats i solen

4 juli 2011 19:10

Hej vännen!

Vilken härlig helg ni fick i stugan och roligt med besök av goda vänner.

Vad duktiga ni har varit med renoveringen,det kan inte vara mycket kvar nu? Det är väldigt kul att fixa och hålla på tillsammans men visst är det så attdet också är väldigt skönt när det är klart. ;) Här hemma har vi precis påbörjat tre renoveringsprojekt (två utomhus och ett inomhus) och det käns som vi lever mitt i bygkaoset just nu. Men roligt har vi och trötta är vi på kvällarna. ;)

Njut av veckan vännen och så hoppas jag att äskoväderna håller sig borta nu ett tag.

Kram Lotta

http://minplatsisolen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carin johansson - 18 april 2018 13:48


Till att börja med, jag är nu förtiden en usel bloggare... Förlåt... Men fokus i livet ändrar sig, liksom intressena gör... När jag startade den här bloggen 2009, så var en av orsakerna min kroniska sjukdom, mikroskopisk polyangit, en vaskulitsjuk...

Av carin johansson - 31 oktober 2017 14:32

... jagar numera på de sälla jaktmarkerna... Ni som har hängt med här genom åren, har fått ta del av Selmas små äventyr... Men nu finns hon alltså inte hos oss längre.... Jag kan inte ens skriva raderna utan att börja gråta... I morgon är det 14 daga...

Av carin johansson - 16 augusti 2017 14:00

... och ibland känner jag att jag inte hänger med i svängarna... Hur hamnade vi i mitten av augusti...? Sommaren har gått rasande fort! Och när jag lutar mig tillbaka och tänker tillbaka, så kan jag konstatera att sommaren har varit en sådan där bra,...

Av carin johansson - 2 maj 2017 09:30

... så länge jag lever... Jaa, jag tror faktiskt det! I torsdags morse ringer min goa vän Lotta... -Har ni något planerat till Valborg? Och vi hade faktiskt inga särsklida planer... -Vill ni hänga med till Haverdal för att galoppera på stranden??? Ni...

Av carin johansson - 6 april 2017 11:33


... till det yttersta... Kan man ibland hamna i funderingar kring livets mening...   Denna sista veckan, har mentalt varit en pröving... Kantad av nattsvart, outgrundlig sorg...   I söndags skedde en fruktansvärd olycka, där 52 ungdomar i frå...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mail


Skapa flashcards