Direktlänk till inlägg 12 april 2012

Ett livstecken...

Av carin johansson - 12 april 2012 06:28

... från Finabo.... Bloggen är inte nedlagd, vilket jag fick frågan om i går.... Men verkliga livet har kommit emellan.... Och då framför allt detta med hotet om nedläggning av skolan....  Men vi jobbar målmedvetet! Vi har bjudit in politiker på kafferep... Pratat över en kopp kaffe och fört fram våra åsikter... Mycket intressant! Och i ärlighetens namn, så är det verkligen roligt att sitta runt ett bord och diskutera! Bevakar ALLT som vi kan hitta som rör oss och vår verksamhet.... Tankeverksamhet dygnet om.....


 


MEN så har jag gjort ett avbrott för påskfirande... Ett firande som har varit PRECIS som man kan önska! Umgänge, mat och lata dagar fyllda av enbart roligheter! Lite fotboll, lite hästar... Jaa, jag begär nog inte så mycket mer för att vara nöjd!


Vi passade på att ta oss en tur till det Franska caféet i Björketorp på annandagen... Kan jag verkligen rekommendera om ni passerar Björketorp! Vem vill inte ha lite fransk känsla i synnerhet när våren visar sig om man nu inte har möjlighet att ta sig till Paris?


Jag fick även möjligheten att för första gången rida en Frieserhäst.... Wow.... Dom är vackra alltså.... Det går inte att säga annat..... Ni som inte är hästtokiga och vet vad en Frieser är, så tänk på Arns häst... Svart, vacker, ädel..... Högrest och med höga benlyft......


På hästfronten går jag faktiskt i väntans tider... En gentleman vid namn Curt har för avsikt att tillbringa sitt nästkommande år här i Finabo, då hans matte kommer att vara upptagen med annat..... Det skall bli såååå spännande!


Japp, ungefär så har påskhelgen sett ut och vi ångar vidare!


Ha en härlig dag! Tjolahopp!

 
 
Milla

Milla

12 april 2012 07:06

Ja det är härligt att höra att det är fler än jag som inte hinner blogga hela tiden, man gör det när andan faller på...önskar dig en underbar dag.
Kram C

http://kattryd.bloggagratis.se

 
coolaannna

coolaannna

12 april 2012 07:44

Ja, jag kan inte annat än att hålla med Milla!

Vart tar orken, tiden och allt annat vägen?

Du är duktig som kämpar mot skolan/kommunen. Jag håller verkligen tummarna för er.

Kram Anna

http://coolaannna.blogspot.com

 
Lotta

Lotta

12 april 2012 11:07

Du inspirerar!! Helt rätt att fokusera på det som händer nu med skolan. Jag tog nästan tre veckors bloggpaus när jag var i Stockholm och det var skönt.

Vilken skön påsk ni haft med inslag av franskt. Härligt!

Ta hand om dig fina Carin!

Kram

http://www.charmigacharlie.blogspot.com

 
Ingen bild

Malin

13 april 2012 14:48

ohhhh...hur var det...FRIESERN ??? <3 <3 <3

 
Ingen bild

Carin

13 april 2012 16:27

Maffigt, Malin... Maffigt.... :)

 
Ewa

Ewa

13 april 2012 20:01

Visst är det häftigt att prova "nya raser"...jag ska prova rida en PRE i vårt stall en dag...längtar...lite spännande fast man är såå gammal!!!
Att blogga ska va kul...kommer det viktigare saker emellan ska man göra det som känns viktigast tycker jag.
cafeet i Björketorp får vi testa nästa gång vi far neråt...:)
Ha en underbar helg
jag hoppas komma på loppis hos www.arturogerda.blogspot.com
Kram
Ewa

http://www.hemmahosewa.blogspot.com

 
Min plats i solen

Min plats i solen

14 april 2012 17:09

Det är ju precis så livet är emellanåt - full fart hela tiden och man får omprioritera. Så ånga du på bara vännen och kämpa för er skola. Heja er! Och vi här på bloggen finns ju kvar, går ingenstans. Det vet du. :) Dessutom kan det vara riktigt skönt med en liten bloggpaus då och då och ladda med ny energi. Skriv när du ha tid och lust mellan varven och njut lite av våren också (som jag dock hörde vände till vinter uppåt landet idag).

Sköt om dig du fina och ha en härlig helg!♥

Kram Lotta

http://minplatsisolen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carin johansson - 18 april 2018 13:48


Till att börja med, jag är nu förtiden en usel bloggare... Förlåt... Men fokus i livet ändrar sig, liksom intressena gör... När jag startade den här bloggen 2009, så var en av orsakerna min kroniska sjukdom, mikroskopisk polyangit, en vaskulitsjuk...

Av carin johansson - 31 oktober 2017 14:32

... jagar numera på de sälla jaktmarkerna... Ni som har hängt med här genom åren, har fått ta del av Selmas små äventyr... Men nu finns hon alltså inte hos oss längre.... Jag kan inte ens skriva raderna utan att börja gråta... I morgon är det 14 daga...

Av carin johansson - 16 augusti 2017 14:00

... och ibland känner jag att jag inte hänger med i svängarna... Hur hamnade vi i mitten av augusti...? Sommaren har gått rasande fort! Och när jag lutar mig tillbaka och tänker tillbaka, så kan jag konstatera att sommaren har varit en sådan där bra,...

Av carin johansson - 2 maj 2017 09:30

... så länge jag lever... Jaa, jag tror faktiskt det! I torsdags morse ringer min goa vän Lotta... -Har ni något planerat till Valborg? Och vi hade faktiskt inga särsklida planer... -Vill ni hänga med till Haverdal för att galoppera på stranden??? Ni...

Av carin johansson - 6 april 2017 11:33


... till det yttersta... Kan man ibland hamna i funderingar kring livets mening...   Denna sista veckan, har mentalt varit en pröving... Kantad av nattsvart, outgrundlig sorg...   I söndags skedde en fruktansvärd olycka, där 52 ungdomar i frå...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mail


Ovido - Quiz & Flashcards