Alla inlägg den 15 september 2012

Av carin johansson - 15 september 2012 07:44

Jaa... Här sitter jag.... Nästan lite mållös, så där som man kan bli när man har upplevt något riktigt, riktgt bra.... Kan bara konstatera, att finns det en mathimmel, så var det där vi var i går och vände... FANTASTISKT.... är ett ord som får sammanfatta gårdagen....


Men så klart så skall jag ju försöka dela med mig lite av vad vi fick uppleva i går....


Jag fyllde alltså 40 i början av året och uppvaktades rikligt av nära och kära... Och en av presenterna var att få hem en kock som skulle laga en 3-rätters middag... Och i går vad det så dags att få njuta av min present!



Jag ljuger om jag säger att det inte var lite pirrigt.... Nu skulle alltså ett proffs kliva in i vårt kök och ta över arenan....


   


Och inte vilket proffs som helst, utan Johan Tyrén, vars meritlista sträcker sig ända till New York och Aquavit...


Johan kom och började bära in och satte genast fart på spisen....


 


 


Och efter en stund var det då äntligen dags att sätta sig till bords och få avnjuta dagens upplevelse.....


  


Och detta blev någonting helt utöver det vanliga, det kan jag lova......


 


Till förrätt: En kräftsoppa med hummerravioli på svartrotscréme....


Jag lovar, det var bland det absolut godaste jag någonsin ätit......


Till detta drack vi ett vitt chardonnay vin....


Magiskt gott......


Till huvudrätt serverades det ankbröst med en potatisterrine med madeirasås samt en pumpacréme...



Ljuvligt gott.....



En flaska Amarone är ju aldrig fel....


Som avslutning och kvällen dessert blev det en smakkombination av lakrits.... Vilken fullträff till en som ÄLSKAR lakrits!!!



       



Vilken kväll.... Vilken mat......







Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mail


Ovido - Quiz & Flashcards