Direktlänk till inlägg 14 mars 2013

Att gå i väggen...

Av carin johansson - 14 mars 2013 09:44

Att byta sovrum efter 16 år, kan få vissa konsekvenser... Då jag tillhör kategorin som sover med ett halvt öga öppet, dvs är ganska lättväckt, så har det varit jag som nattetid sprungit, om det har kommit ljud i från barnrummen... Och jag är grymt snabb, om jag får säga det själv... Troligtvis beroende på att jag gärna ville återgå till att just sova, så det gällde att snabbt som ögat få in nappen eller hitta snutten eller vad det nu var som saknades....


Härom natten började ett larm att tjuta kl 02.35 Någon hade lyckats av missstag att ställa en väckarklocka på en tidpunkt som kanske inte riktigt var tanken... Snabb som en vessla, utan att kanske riktigt vakna, kastar jag mig ur sängen och springer åt det hållet som jag brukar... Vilket inte gick speciellt långt innan det tog tvärstopp... Jag rusade rätt in i väggen.... Åt de hållet jag var van att springa, befann sig numera en vägg... Mårten kvicknade till utav synen av hans yrvakna fru som desperat stod och klättrad på en vägg.... Kan säga som så, han skrattade så han grät till morgongröten.....


 


Ja ja, jag är hursom väldigt nöjd med vårt nya sovrum, även om jag gick i väggen... ;-)

 
 
Min plats i solen

Min plats i solen

14 mars 2013 10:06

Förlåt vännen, men jag kunde inte låta bli att skratta lite jag också. Jag kan tänka mig att det var en rätt rolig syn för Mårten med sin fru klättrande på väggen. ;) Men med det sagt hoppas jag verkligen att du inte skadade dig när du dundrade in i väggen? Det är inte lätt det där när kroppen är inställd på att rummet ser ut på ett visst sätt men jag är väldigt glad att höra att du trivs med ert nya sovrum vännen. :)

Ta hand om dig Carin och ta det lugnt på nätterna.♥

Kram Lotta

http://minplatsisolen.blogspot.com

carin johansson

14 mars 2013 10:09

Ha ha! Inte det minsta, Lotta! Väggen kom rätt fort på.... ;-) Var väl mest att jag kände mig något förvirrad över att inte kunna springa i den riktningen som jag var van... :D

Lovar att ta det lungt nattetid framöver!

 
Lotta

Lotta

15 mars 2013 03:12

Det där hade kunnat vara jag ;-)

Skönt att du inte gjorde illa dig!

Jättefint är det iallafall! Sov gott nu vännen!


KRAM

http://www.charmigacharlieblogspot.com

 
Bara anna

Bara anna

16 mars 2013 21:39

Hej hej!
Tittar in hos dig lite.
Så fint ni bor!
Vad jobbar du med?
På återseende!

http://Annacecar.blogspot.com

carin johansson

17 mars 2013 20:22

Välkommen hit! Vad kul att du gillar Finabo! :)
Till yrket är jag ekonom... ;-)
Kram och välkommen åter!
Carin

 
Fröken Gredelin

Fröken Gredelin

17 mars 2013 13:40

Haha, nämen vilken härlig historia:) Kan förstå att din man skrattade gott:) Tur att du inte gjorde dig illa iaf!

http://frokengredelin.blogspot.com

carin johansson

17 mars 2013 20:22

Bara lite förvirrad en stund... ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carin johansson - 18 april 2018 13:48


Till att börja med, jag är nu förtiden en usel bloggare... Förlåt... Men fokus i livet ändrar sig, liksom intressena gör... När jag startade den här bloggen 2009, så var en av orsakerna min kroniska sjukdom, mikroskopisk polyangit, en vaskulitsjuk...

Av carin johansson - 31 oktober 2017 14:32

... jagar numera på de sälla jaktmarkerna... Ni som har hängt med här genom åren, har fått ta del av Selmas små äventyr... Men nu finns hon alltså inte hos oss längre.... Jag kan inte ens skriva raderna utan att börja gråta... I morgon är det 14 daga...

Av carin johansson - 16 augusti 2017 14:00

... och ibland känner jag att jag inte hänger med i svängarna... Hur hamnade vi i mitten av augusti...? Sommaren har gått rasande fort! Och när jag lutar mig tillbaka och tänker tillbaka, så kan jag konstatera att sommaren har varit en sådan där bra,...

Av carin johansson - 2 maj 2017 09:30

... så länge jag lever... Jaa, jag tror faktiskt det! I torsdags morse ringer min goa vän Lotta... -Har ni något planerat till Valborg? Och vi hade faktiskt inga särsklida planer... -Vill ni hänga med till Haverdal för att galoppera på stranden??? Ni...

Av carin johansson - 6 april 2017 11:33


... till det yttersta... Kan man ibland hamna i funderingar kring livets mening...   Denna sista veckan, har mentalt varit en pröving... Kantad av nattsvart, outgrundlig sorg...   I söndags skedde en fruktansvärd olycka, där 52 ungdomar i frå...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mail


Ovido - Quiz & Flashcards