Direktlänk till inlägg 5 maj 2013

Hipp hipp HURRA...

Av carin johansson - 5 maj 2013 21:18

... för i dag är det Selmas födelsedag!!!



Vår busiga, ouppfostrade, odrägliga och ursöta beagle fyller alltså fyra år idag... Fortfarande busig, glad men kanske något mer fostrad än för ett par år sedan... Inga barnmössor snodda på ett tag och inga rymningar mellan mattes ben i arla morgonstund.... Däremot har fröken nu förtiden tagit sig lite friheter som att smita upp på andra våning och överlycklig stått jämte matte och husses säng typ när solen går upp... Att matte och husse inte är lika lyckliga av åsynen av hunden som hon är av oss, är något som hon inte verkar bry sig så värst mycket om... Så numera har vi en dammsugare för det mesta placerad framför trappan.... Så jag vill bara lugna oroliga besökare i Finabo med att, NEJ, vi dammsuger inte för jämnan utan använder dammsugaren som ett effektivt hundhinder...


Annars är tillvaron liiite jobbig just nu... Då katterna sedan i torsdags är nyfriserade och ganska nakna och matte har mjuknat något och låter katterna övernatta inomhus ... Detta tycker Selma är VÄLDIGT jobbigt.... Att behöva hålla sig i skinnet och inte jaga dom det minsta.... Vilket ofta leder till att hon dikt ann katten eskorterar den fram till ytterdörren... För att verkligen se till att dom går UT och lämnar hennes revir i fred.... För katter är väl till för att jagas eller??? :D I varje fall om du frågar Selma....


För övrigt har helgen försvunnit fortare än någonsin... Jag och Matilda har gått grönt kort-kurs som inledning på kommande tävlingskarriär.... (Matildas alltså om någon funderar... ) Vi är numera stolta innehavare båda två! En rolig lärorik helg tillsammans med duktig lärare och trevliga kursdeltagare och då vi bara pratat HÄST!!! Kan det bli bättre???


Nu laddar vi för ny vecka.... Kram!

 
 
Lotta

Lotta

6 maj 2013 01:49

Selma är världens goaste!! Grattis och kram från mig. Så söt!

KRAM
Lotta

http://www.charmigacharlieblogspot.com

 
Mycket annat och lite betong

Mycket annat och lite betong

10 maj 2013 09:55

Vilken fin bild på Selma som liten valp!
Det är så roligt att läsa om vad hon hittar på!

Kram Agneta

http://blandadbetong.blogspot.com

carin johansson

21 maj 2013 13:30

Hej Agneta!
Kul att du gillar bilden på Selma! :)
Men vet du vad? Den är faktiskt nytagen... ;)
Kraaam Carin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carin johansson - 18 april 2018 13:48


Till att börja med, jag är nu förtiden en usel bloggare... Förlåt... Men fokus i livet ändrar sig, liksom intressena gör... När jag startade den här bloggen 2009, så var en av orsakerna min kroniska sjukdom, mikroskopisk polyangit, en vaskulitsjuk...

Av carin johansson - 31 oktober 2017 14:32

... jagar numera på de sälla jaktmarkerna... Ni som har hängt med här genom åren, har fått ta del av Selmas små äventyr... Men nu finns hon alltså inte hos oss längre.... Jag kan inte ens skriva raderna utan att börja gråta... I morgon är det 14 daga...

Av carin johansson - 16 augusti 2017 14:00

... och ibland känner jag att jag inte hänger med i svängarna... Hur hamnade vi i mitten av augusti...? Sommaren har gått rasande fort! Och när jag lutar mig tillbaka och tänker tillbaka, så kan jag konstatera att sommaren har varit en sådan där bra,...

Av carin johansson - 2 maj 2017 09:30

... så länge jag lever... Jaa, jag tror faktiskt det! I torsdags morse ringer min goa vän Lotta... -Har ni något planerat till Valborg? Och vi hade faktiskt inga särsklida planer... -Vill ni hänga med till Haverdal för att galoppera på stranden??? Ni...

Av carin johansson - 6 april 2017 11:33


... till det yttersta... Kan man ibland hamna i funderingar kring livets mening...   Denna sista veckan, har mentalt varit en pröving... Kantad av nattsvart, outgrundlig sorg...   I söndags skedde en fruktansvärd olycka, där 52 ungdomar i frå...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mail


Skapa flashcards