Direktlänk till inlägg 27 augusti 2010

Safta & sylta...

Av carin johansson - 27 augusti 2010 06:12

... är något som jag faktiskt tycker blir roligare och roligare. Och så är det ju så otroligt mycket godare med hemlagade sylt och saft!


Varje tisdagmorgon kommer det en lastbil ner till stationen i byn och bedriver försäljning av bär, direkt från flaket. I tisdags var jag nere och köpte en omgång....


  


Slog till på en låda lingong. Gjorde en omgång med rårörda lingon som serverades till mamma Carins pannbiffar och gräddsås... Kan säga att den blev inte mycket kvar av vare sig pannbiff eller lingon! :D


  


Resten blev traditonell lingonsylt.... Mmmm, vad vi skall mumsa i vinter! :D


I går hade vi en liten jubilar i Finabo. Vår söte go´e lille granne, Tage, fyllde 1 år....

  


Tack Tage, för att vi fick vara med och fira din 1-års dag!


Kraaaam

 
 
Ingen bild

catrin

27 augusti 2010 07:26

Håller med dig att det blir allt roligare att koka egen sylt! Jag och mamma var ute och plockade lingon i söndags så jag har faktiskt också fått till några burkar med sylt och kunnat frysa in någon liter för att göra rårörda lingon. Mamma ville ut i helgen igen så vi får se om det blir mer! Ha en trevlig helg! Kramar

 
Camilla

Camilla

27 augusti 2010 11:12

Åhhh va du är duktig Carin - så där huslig vill jag också vara :) I år har det inte blivit någon ordning med detta här alls. Inte ens flädersaft som jag åtminstone brukar få till :( Men men - nästa sommar när jag är "ledig" skall jag bli en duktig fru igen :)

Önskar dej en riktigt skön helg - stor kram!

http://www.lantlivpaholm.blogspot.com

 
Min plats i solen

Min plats i solen

28 augusti 2010 13:34

Hej Carin!

Åh, vad gott det ser ut! :) Jag älskar ju att safta och sylta men just lingonsylt har jag faktiskt aldrig gjort. Lingonsäsongen är ju lite skral här nere i söder, men jag får kanske hålla utkik om de säljer i affären för nu blev jag väldigt sugen på att prova göra lingonsylt jag med. :)

Ha en riktigt härlig helg vännen!
Kram Lotta

http://minplatsisolen.blogspot.com

 
Jenny

Jenny

29 augusti 2010 09:03

Godmorgon Vännen!
Mmm vad gott med egen lingonsylt! Vad sugen jag blev på det och pannbiff med gräddsås nu,hihi! (jag som inte ens ätit frukost än;))

Vad söt han är lille grann-Tage, hoppas han hade en toppenfödelsedag!

Ha en sköön söndag!

Kram Jenny

http://www.hemmapakrakered.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carin johansson - 18 april 2018 13:48


Till att börja med, jag är nu förtiden en usel bloggare... Förlåt... Men fokus i livet ändrar sig, liksom intressena gör... När jag startade den här bloggen 2009, så var en av orsakerna min kroniska sjukdom, mikroskopisk polyangit, en vaskulitsjuk...

Av carin johansson - 31 oktober 2017 14:32

... jagar numera på de sälla jaktmarkerna... Ni som har hängt med här genom åren, har fått ta del av Selmas små äventyr... Men nu finns hon alltså inte hos oss längre.... Jag kan inte ens skriva raderna utan att börja gråta... I morgon är det 14 daga...

Av carin johansson - 16 augusti 2017 14:00

... och ibland känner jag att jag inte hänger med i svängarna... Hur hamnade vi i mitten av augusti...? Sommaren har gått rasande fort! Och när jag lutar mig tillbaka och tänker tillbaka, så kan jag konstatera att sommaren har varit en sådan där bra,...

Av carin johansson - 2 maj 2017 09:30

... så länge jag lever... Jaa, jag tror faktiskt det! I torsdags morse ringer min goa vän Lotta... -Har ni något planerat till Valborg? Och vi hade faktiskt inga särsklida planer... -Vill ni hänga med till Haverdal för att galoppera på stranden??? Ni...

Av carin johansson - 6 april 2017 11:33


... till det yttersta... Kan man ibland hamna i funderingar kring livets mening...   Denna sista veckan, har mentalt varit en pröving... Kantad av nattsvart, outgrundlig sorg...   I söndags skedde en fruktansvärd olycka, där 52 ungdomar i frå...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mail


Skapa flashcards