Direktlänk till inlägg 9 augusti 2011

En fikapaus....

Av carin johansson - 9 augusti 2011 06:43

... hos flickorna Lundgren på Skäret, lyckades vi få till, under vår helgtripp till Skåne. På lördagen hade inte grabbarna match förrän kl 13.50, så då tog föräldrarna tillfället i akt för lite shopping och sightsing....


Och konstig nog gick färden mot Kullahalvön.... Hrm.... Undra vem det var som pekade ut färdriktningen? :D


Ett stopp i Höganäs med för lite shopping och sedan vidare färd mot Skäret....


 

I flera år har jag tänkt att vi skulle till Skäret för att fika, men det har liksom inte blivit av...  Men NU lyckades vi få till det! Och vädret var som gjort för en fikapaus i trädgården.....


 

Husen är ju bara sååå mysiga! Jag fullkomligt älskat dessa korsvirkeshus med stråtak.....


 

Gott om plats i trädgården.... Undra om vi hade tur?


 

Sedan skulle man ju bara bestämma sig VAD man skulle ha.... :D


 

Kaffe serverades i äkta kopparkittlar..... Och saften är hemmagjord.....


 

Servering vid borden....


 

En riktigt mysig fikastund i trädgården....


   

Tack för att ni hängde med och gjorde mig sällskap på fikastunden! :D

 
 
anna

anna

9 augusti 2011 07:01

Åh, vilka fina bilder! Det ser verklgien supermysigt ut! Nästan så man blir sugen på en fika så här på morgonkvisten!

Kram Anna

http://coolaannna.blogspot.com

 
Lena

Lena

9 augusti 2011 09:28

Härliga bilder på ett härligt sällskap! Och ja, Skäret är väldigt trevligt! Det hade inte gjort ont med en liten, liten stuga på Kullahalvön...

http://aratorp.blogspot.com

 
Min plats i solen

Min plats i solen

9 augusti 2011 18:33

Härliga fikabilder från Skäret Carin och vilken mysig stund ni fick. Där är det fint. Ett populärt ställe att besöka men ni lyckades helt klart pricka in rätt dag för ett besök. Skönt att slippa vänta på att få tillgång till ett bord. :)

Tack snälla du för dina alltid lika värmande och omtänksamma ord Carin. Du är en sådan glädjespridare, vet du det? Fotograf får jag nog fortsätta att vara till hemmabruk dock. Jag är bara en glad amatör som tycker att det är vansinnigt roligt att fotografera men som har så otroligt mycket kvar att lära. Men man ska ju ta sig den där tiden och lära sig också. Jag funderar på att gå en fotokurs eller något så att jag tvingar mig själv att lära mig nya saker.

Ta hand om dig Carin och jag hoppas att du får en riktigt bra vecka!

Kram Lotta

http://minplatsisolen.blogspot.com

 
Jenny

Jenny

10 augusti 2011 23:28

Hej Vännen!
Det ser jättemysigt ut!
Ja, visst känns det att hösten är i antågande med mörkare o kyligare kvällar, vi har faktiskt eldat i kakelugnen redan;)

Kraam Jenny

http://www.hemmapakrakered.blogspot.com

 
Mycket annat och lite betong

Mycket annat och lite betong

11 augusti 2011 11:22

Vilket mysigt fikaställe! Så kul att det äntligen blev av.

Ha det bra!
Agneta

http://blandadbetong.blogspot.com

 
Ingen bild

Sandra

11 augusti 2011 21:47

Känningar på bilderna :) Vilket himla mysigt ställe att fika på! Dit får man ju ta och åka någon gång förstår jag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carin johansson - 18 april 2018 13:48


Till att börja med, jag är nu förtiden en usel bloggare... Förlåt... Men fokus i livet ändrar sig, liksom intressena gör... När jag startade den här bloggen 2009, så var en av orsakerna min kroniska sjukdom, mikroskopisk polyangit, en vaskulitsjuk...

Av carin johansson - 31 oktober 2017 14:32

... jagar numera på de sälla jaktmarkerna... Ni som har hängt med här genom åren, har fått ta del av Selmas små äventyr... Men nu finns hon alltså inte hos oss längre.... Jag kan inte ens skriva raderna utan att börja gråta... I morgon är det 14 daga...

Av carin johansson - 16 augusti 2017 14:00

... och ibland känner jag att jag inte hänger med i svängarna... Hur hamnade vi i mitten av augusti...? Sommaren har gått rasande fort! Och när jag lutar mig tillbaka och tänker tillbaka, så kan jag konstatera att sommaren har varit en sådan där bra,...

Av carin johansson - 2 maj 2017 09:30

... så länge jag lever... Jaa, jag tror faktiskt det! I torsdags morse ringer min goa vän Lotta... -Har ni något planerat till Valborg? Och vi hade faktiskt inga särsklida planer... -Vill ni hänga med till Haverdal för att galoppera på stranden??? Ni...

Av carin johansson - 6 april 2017 11:33


... till det yttersta... Kan man ibland hamna i funderingar kring livets mening...   Denna sista veckan, har mentalt varit en pröving... Kantad av nattsvart, outgrundlig sorg...   I söndags skedde en fruktansvärd olycka, där 52 ungdomar i frå...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mail


Skapa flashcards