Alla inlägg den 31 maj 2011

Av carin johansson - 31 maj 2011 06:25

.... saker VERKLIGEN som dom skall! I går fick jag glädjen att bevittna  snabb och effektiv sjukvård! =))


Filip hade fotbollsmatch i söndags eftermiddag... I en närkamp, såg jag hur Filip tappade fotfästet och gick ner i gräset och tog för sig med ena handen.... Han ondgjorde sig lite på söndagkvällen över armen, men inte speciellt högljudt....


När han vaknar på måndag morgon, gnäller han lite över sin arm, så jag lade på en elastisk binda.... På eftermiddagen ringer han mig.... -Jag har jätteont!


Jag ringer vårdcentralen och får besked att vi skall komma upp med en gång. Hem och hämtar Filip och vid det laget så är fingrarna svullna som prinskorvar! :S


In på vårdcentralen och läkaren KOMMER UT och tittar till Filip direkt i väntrummet, och det blir remiss till röntgen Borås.... Allt som allt, tillbringar vi kanske 5 minuter på vårdcentralen.


När vi kliver in på Röntgen i Borås tillbringar vi kanske 2 minuter innan vi är inne och Filip får ta sina bilder. Därefter får vi vänta 15 - 20 minuter på läkarutlåtande.... Jag säger bara WOW!!! Och dessbättre, armen var INTE bruten!!! Efter som gossen har gjort exakt samma sak vid ett tidigare tillfälle, så var jag väldigt övertygad om att vi skulle få åka hem med gips.... :D Tur för oss!


 

På tal om effektvit, så har jag fått möjligheten att testa lite produkter från Wasa.... När man vill ha ett snabbt och nyttigt mellanmål. Skall bli väldigt spännande att prova dessa produkter! Utlåtande kommer!


Ha en toppendag!


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mail


Ovido - Quiz & Flashcards