Direktlänk till inlägg 2 juli 2012

Nedräkningen...

Av carin johansson - 2 juli 2012 21:51

...kan börja... Precis som alla andra som står inför årets semester, så längtar vi VANSINNIGT!!! Sista arbetsveckan har sparkat i gång och nu har vi 4 arbetsdagar kvar.... 4 arbetsdagar att fixa löner, semesterlöner, skatt och lite annat smått och gott, men se´n så!!! Så hoppas jag solen har vänligheten att infinna sig... För jag känner att min själ saknar SOL.... I natt gick det tom. så långt så jag DRÖMDE att jag i min desperation efter sol, bokade första bästa restresa och bara DROG med familjen.... Ett beteende väldigt olikt mig, som helst vill har allt utstakt MIL i förväg, så jag själv reagerade i drömmen över min impulsivitet och desperata längtan efter sol... Så vem vet, om någon veckan eller två, så kanske jag rafsar i hop en väska en morgon och drar.... ;-)


Vart tiden har tagit vägen de sista månaderna undrar jag, så jag skäms lite över mina dåliga uppdateringar, men det mesta är sig likt i Finabo.... Selma busar som vanligt... I år vågar vi faktiskt utmana ödet lite och tom släppa fröken lite grann på gräsmattan.... Under strikt uppsikt förstås..... Som en tok, springer hon runt, runt runt när hon kommer lös.... Ända tills hon får vädring på katt... Dvs Doris eller Ville.... Då börjar hela hunden darra och i nästa mikrosekund har vi en katt uppjagad i något av träden.... Selma har lärt sig att kissarna gärna håller till i antingen vinbärsbusken eller under någon av plymspireéorna, så ett varv runt varje buske är en garanti, så fort Selma kommer lös... För att se om det inte kan bli ett liiiiitet kattdrev åtminstone.....


Midsommar förflöt helt enligt tradition.... Glada vänner, god mat, blommor, skratt och självklart regn...



Jag och Selma önskar er en fortsatt skön vecka! Puss på er

 
 
coolaannna

coolaannna

2 juli 2012 22:24

Ja, vart tar tiden vägen?

Härligt när livet flyter på i Finabo!

Och du...snart är det 3 dagar kvar!!

Kram fina du!

http://coolaannna.blogspot.com

 
Lotta

Lotta

3 juli 2012 00:11

Å vad du är fin och Selma är så söt. Vilken ljuvlig bild!

Fina Carin...glad att du skriver. Det låter toppen med semester och nedräkning. Det är viss tjusning med att räkna ner ;)

Önskar dig och familjen en härlig ledighet med sol, bad, jordgubbar...ja, allt som hör till!

Stora kramar!

http://www.charmigacharlieblogspot.com

 
Min plats i solen

Min plats i solen

5 juli 2012 08:42

Så fin bild på bloggerskan och Selma! :) Skönt att det snart är dags för semester vännen. Jag kan tänka mig att ni längtar och räknar ner och att det blir firande imorgon kväll. Lycka! :)

Njut nu av härlig och välförtjänt semester och ha det så gott som bara ni kan i Finabo.♥

Stor kram till dig

http://minplatsisolen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carin johansson - 18 april 2018 13:48


Till att börja med, jag är nu förtiden en usel bloggare... Förlåt... Men fokus i livet ändrar sig, liksom intressena gör... När jag startade den här bloggen 2009, så var en av orsakerna min kroniska sjukdom, mikroskopisk polyangit, en vaskulitsjuk...

Av carin johansson - 31 oktober 2017 14:32

... jagar numera på de sälla jaktmarkerna... Ni som har hängt med här genom åren, har fått ta del av Selmas små äventyr... Men nu finns hon alltså inte hos oss längre.... Jag kan inte ens skriva raderna utan att börja gråta... I morgon är det 14 daga...

Av carin johansson - 16 augusti 2017 14:00

... och ibland känner jag att jag inte hänger med i svängarna... Hur hamnade vi i mitten av augusti...? Sommaren har gått rasande fort! Och när jag lutar mig tillbaka och tänker tillbaka, så kan jag konstatera att sommaren har varit en sådan där bra,...

Av carin johansson - 2 maj 2017 09:30

... så länge jag lever... Jaa, jag tror faktiskt det! I torsdags morse ringer min goa vän Lotta... -Har ni något planerat till Valborg? Och vi hade faktiskt inga särsklida planer... -Vill ni hänga med till Haverdal för att galoppera på stranden??? Ni...

Av carin johansson - 6 april 2017 11:33


... till det yttersta... Kan man ibland hamna i funderingar kring livets mening...   Denna sista veckan, har mentalt varit en pröving... Kantad av nattsvart, outgrundlig sorg...   I söndags skedde en fruktansvärd olycka, där 52 ungdomar i frå...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mail


Skapa flashcards