Direktlänk till inlägg 3 maj 2013

Plötsligt händer det...

Av carin johansson - 3 maj 2013 12:10

Fick ett uppvaknande i dag som var av bästa sort... Maken kom in i sovrummet och upplyste mig om: -Du vet att ni fått pengar va??? Varpå det var någon som FLÖG ur sängen.....


Som ni alla vet vid det här laget, brinner mitt hjärta för hästsport... Och där jag lägger många timmar av min fritid, är på vår lilla förening här i byn... En liten ideel förening som verkar för att vara en plats för det lilla och familjära... Vi är en liten tapper skara som jobbar på... Pengarna som vi får in för arrangemangen går oavkortat till att hålla standarden uppe på vår lilla anläggning... Och förra året lyckades vi skramla i hop pengar så att vi kunde slutföra renoveringen av vårt staket runt paddocken. MEN belysningen hade verkligen sett sina bästa dagar... Vi var i ett skrikande behov av ny ljusanläggning... Men med tom kassa lyser det dåligt... Så vår förhoppning riktades på den stora banken som en gång om året öppnar valvet och har en riklig och generös utdelning till föreningslivet i Sjuhärad... Och kan ni tänka, vi har blivit bönhörda!!! Vår ansökan om en ny ljusanläggning har blivit beviljad!


  Dagens BT...


Det är så GALET roligt och jag bubblar av lycka! Nu kan vi fortsätta med våra arrangemang även när hösten kryper in på knuten och vi behöver ljus i paddocken för att rida! Så roligt för våra tjejer som glädjande nog stiger i medlemsantal i föreningen och i synnerhet bland de yngre åldrarna....


Önskar er alla en riktigt bra fredag!

 
 
Ingen bild

Kristina

3 maj 2013 12:38

Ett stort grattis till er på Fritsla ryttarförening!!

 
Ewa

Ewa

3 maj 2013 22:10

Oh vad jag blir glad när "hästsporten" får ta del av lite pengar!!! Härligt för er att kunna rida i ljus när mörkret kommer till hösten!!!
Nästa helg "gör" vi Borås o Fritsla...längtar....umgås med mamma, shopping o massa mys!
Ha en härlig helg kram från
Ewa

http://www.hemmahosewa.blogspot.com

carin johansson

5 maj 2013 21:15

Då skall du få höra Ewa... Matilda skall vara med och kvala till lag-SM på ISLANDSHÄST nästa helg!!! På lånad häst, men ändå.... Hör gärna av dig när du är i Fritsla så kanske jag kan bjuda på kaffe! :D

 
Ewa

Ewa

5 maj 2013 22:30

Men jisses vad KUL!!! Spännande med...var ska de vara o kvala? Jag åker nog till Fritsla på fredag iaf, såg att Tyglagret hade 30% på Nyblom o Kollen ;) ;) har du nåt mer tips som jag borde besöka? är sugen på shopping av både kläder o tyg o inredning...;) Måste ju till Faith men såg att de va vårmarknad i stan, blir så mycke folk...jag vill ju bara kila runt utan trängsel...
Ha en fin vecka o så kan vi väl hålla kontakten.
Kramar från Ewa

http://www.hemmahosewa.blogspot.com

 
Ingen bild

Carin

7 maj 2013 10:00

Ewa, kvalet kommer att gå på Säve, Göteborg på söndag.... :)

Jag tycker du skall besöka Shop Around the Corner i Kinna.... JÄTTEMYSIG butik!!! :D

Kram Carin

 
Ewa

Ewa

7 maj 2013 20:36

Oh där var jag inne sist jag var nere...jättemysigt, klart vi hoppar in där :) Vet du nåt mer kul än Faith o Hjärterum i Borås???
Har för mej jag sett nåt utåt Hyssna, "rutigt o randigt"...eller nåt sånt? Butiken i Hällingsjö...minns inte namnet? har du vart där??? Ha en härlig kväll...här har vi haft vår första sommardag!!!
Kram från
Ewa

http://www.hemmahosewa.blogspot.com

 
Ingen bild

Carin

8 maj 2013 10:51

Hallå Ewa! Tror butiken heter "Blommigt & Prickigt".... ;) Har faktiskt själv aldrig varit där... Kanske på tiden!?!
Butiken i Hällingsjö heter Stjärnboden... Är nog inte riktigt samma standard längre som förr....
Finns en butik som heter "Lycka" inne i Borås... Den är värd att besöka... Samt Jutaboden i Brämhult... Sedan finns det en butik till i Brämhult... Lilla Myrten....
Kraaam

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carin johansson - 18 april 2018 13:48


Till att börja med, jag är nu förtiden en usel bloggare... Förlåt... Men fokus i livet ändrar sig, liksom intressena gör... När jag startade den här bloggen 2009, så var en av orsakerna min kroniska sjukdom, mikroskopisk polyangit, en vaskulitsjuk...

Av carin johansson - 31 oktober 2017 14:32

... jagar numera på de sälla jaktmarkerna... Ni som har hängt med här genom åren, har fått ta del av Selmas små äventyr... Men nu finns hon alltså inte hos oss längre.... Jag kan inte ens skriva raderna utan att börja gråta... I morgon är det 14 daga...

Av carin johansson - 16 augusti 2017 14:00

... och ibland känner jag att jag inte hänger med i svängarna... Hur hamnade vi i mitten av augusti...? Sommaren har gått rasande fort! Och när jag lutar mig tillbaka och tänker tillbaka, så kan jag konstatera att sommaren har varit en sådan där bra,...

Av carin johansson - 2 maj 2017 09:30

... så länge jag lever... Jaa, jag tror faktiskt det! I torsdags morse ringer min goa vän Lotta... -Har ni något planerat till Valborg? Och vi hade faktiskt inga särsklida planer... -Vill ni hänga med till Haverdal för att galoppera på stranden??? Ni...

Av carin johansson - 6 april 2017 11:33


... till det yttersta... Kan man ibland hamna i funderingar kring livets mening...   Denna sista veckan, har mentalt varit en pröving... Kantad av nattsvart, outgrundlig sorg...   I söndags skedde en fruktansvärd olycka, där 52 ungdomar i frå...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mail


Skapa flashcards