Alla inlägg den 2 november 2010

Av carin johansson - 2 november 2010 05:53

Vi tog oss ett litet brejk i vardagen och stack på lill-semster till Fredrikshamn och Danmark. Så härligt med lite miljöombytet och få ladda batterier!


Jag och min goa vän Maria började prata om det för några veckor sedan och tanken på att ta en liten tripp med familjerna kändes väldigt lockande! Sagt och gjort, vi bokade in oss på Badhotellet i Fredrikshamn. Då vi har besökt badet en gång för si så där 10 år sedan, var jag lite skeptisk, men hade ju sett reklam om att hotellet är ombyggt... Och det var verkligen förändrat!


      

 

 

     

 

     

 

 

  

Bilder lånade från Stena Line hemsida......

 

Helt plötsigt befann vi oss i ett Karibiskt äventyr... Med bassänger högt och lågt, gångar, palmer och vattenruschkanor.... Bubblepooler... Och tropisk värme... Det gillar jag! Det värsta jag vet är när man går runt och fryser i ett badhus... Så ni som har varit där tidigare, glöm det tråkiga ordinära badet! Nu väntar ett helt nytt äventyr! Att mamma och pappa sedan kan få koppla av med en öl mellan alla dopp gör ju att känslan av semester blir mer påtaglig för oss vuxna också! =))

 

Under förmidaggen i går skippade jag och Maria badet utan ägnade oss åt shopping... Härligt att strosa omkring i dom danska butikerna och bara njuta.... (Ja förståss... Vi njöt inte bara, utan shoppade ju så klart en del...) Vi hittade en riktigt liten pärla i en  inredningsbutik, Kronan på verket..... Och årets första julklapp är inhandlad!

 

Nöjda och glada kom vi iland i går eftermiddag i Göteborg.... Behöver ni en lill-semester, kan jag varmt rekommendera Fredrikshamn!

 

Ha en bra dag!

 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mail


Skapa flashcards