Direktlänk till inlägg 30 december 2011

Året som gått....

Av carin johansson - 30 december 2011 09:32

... har som det brukar, bjudit på både glädje och sorg... Stunder då livet fullkomligt skimrar, stunder som förgyller, stunder man minns med glädje.... Men vi har även fått uppleva stunder då allt ställs på ända, kantade av nattsvart sorg...


Men året började som jag tycker om... Med snö... Finabo inbäddat i ett ljuvligt snötäcke....


 


För att fortsätta med mera snö... Sportlovet firades i fjällen... En underbar vecka att minnas! 


 


Och jag gjorde en av mina roligaste investeringar EVER!!! En ny kamera som genast förvandlades till min bästa leksak....


 


Operation stugrenovering startade.... Stugan i Björkäng fick sig en REJÄL ansiktslyftning....


   


Mycket slipdamm bev det... Men attans vad fint det blev när vi var klara!


 

Bloggerska in action...


 


Våren kom....

 


Och till slut blommade träden... Den ABSOLUT vackraste tiden i vår trädgård....


     


En tripp till Cypern och levde livets glad och njutningsfulla dagar....

   

  

Kusinerna njuter av en glass i finaste Arild... En riktig pärla i sommar-Sverige....

 

 


Och jag lekte med min nya kamera.... Många soluppgångar blev det....


 


Och äpplen i mängder......


 


Och mina två bästa fotomodeller.....


 


Morgondimma över Finabo.....


 


Och hösten kom......


 

Löven föll......


   


Och jag vann en fantastisk vistelse på Varbergs Kurort.... Magiskt....


Och några dagar med vitt ljuvligt snötäcke fick vi i december....


   


Jag vill härmed säga TACK för i år!!! Tack för att ni kikar in och TACK för era kommentarer! Dom värmer!!!


Jag önskar er alla ett gott slut och ett riktigt Gott Nytt År!!!

 
 
Anna Persson

Anna Persson

30 december 2011 10:26

Vilket år! Synd att vi inte sågs på Cypern, vi träffade ju erat resesällskap i alla fall!! Men vi har ju åkt i samma plan från Cypern för några år sedan!!!

Fina bilder. Tänk vad mycket som händer på ett år. Vet att ni också fick ett tufft år. Vi får tänka extra mycket på dem <3

Kram och jag önskar dig ett Gott Nytt År :)

http://coolaannna.blogspot.com

carin johansson

30 december 2011 16:58

Visst var det synd att vi gick om varandra på Cypern... ;-) Ha ha... Och samma plan något år tidigare.... :D

Ha ett riktigt Gott Nytt År! Kraaam

 
Ingen bild

Ann-Marie

30 december 2011 13:19

Så fina bilder och vilket händelserikt år! Hoppas 2012 bjuder på det bästa för oss alla. Vi skall skåla in det nya året för 41:a gången tillsammans med dina föräldrar. Under många nyårsaftnar var ni barn med som du nog minns med förtjusning. Snart fyller du 40 år Carin. Kanske du inte vill bli påmind men vill nu önska dig en finfin födelsedag. Minns så tydligt när du föddes. Så fort åren går. Kram på dig och din fina familj och Gott Nytt År!

carin johansson

30 december 2011 17:03

Tack Ann-Marie! Visst minns jag våra aftnar tillsammans! :D

Ett riktigt Gott Nytt År till dig och Lalle och hela familjen! Kraaam

 
Jenny

Jenny

30 december 2011 15:38

Hej Vännen!
Underbara bilder, du är jätteduktig med kameran:)

Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!

Kraam Jenny

http://www.hemmapakrakered.blogspot.com

 
Ingen bild

Milla

30 december 2011 19:06

Härliga bilder...visst är det kul med en sådan
leksak. Önskar dig och din familj ett GOTT NYTT ÅR!

Kram Camilla

 
Min plats i solen

Min plats i solen

31 december 2011 17:35

Vilket år vännen! Och som du säger så består ju ett år av både skratt och tårar. För oss alla. På något vis tror jag att det är kombinationen av dem båda som formar oss till de unika människor vi alla är. Även det riktigt tunga och svåra kan leda fram till hopp, styrka och kärlek.

Det har för mig varit ren lycka att få följa dig här på bloggen under ytterligare ett år. Att få ta del av en liten de av det som händer och sker i Finabo. Stort som smått. Och kameran, vilken lycka Carin! Jag ser ju vilket utmärkt team ni två utgör och vilka magiska bilder ni två skapar. Härligt! :)

Ett riktigt gott nytt år önskar jag dig och din familj och tack för att du finns där ute min vän. Du vet hur mycket jag uppskattar dig! :)

Kram Lotta

http://minplatsisolen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carin johansson - 18 april 2018 13:48


Till att börja med, jag är nu förtiden en usel bloggare... Förlåt... Men fokus i livet ändrar sig, liksom intressena gör... När jag startade den här bloggen 2009, så var en av orsakerna min kroniska sjukdom, mikroskopisk polyangit, en vaskulitsjuk...

Av carin johansson - 31 oktober 2017 14:32

... jagar numera på de sälla jaktmarkerna... Ni som har hängt med här genom åren, har fått ta del av Selmas små äventyr... Men nu finns hon alltså inte hos oss längre.... Jag kan inte ens skriva raderna utan att börja gråta... I morgon är det 14 daga...

Av carin johansson - 16 augusti 2017 14:00

... och ibland känner jag att jag inte hänger med i svängarna... Hur hamnade vi i mitten av augusti...? Sommaren har gått rasande fort! Och när jag lutar mig tillbaka och tänker tillbaka, så kan jag konstatera att sommaren har varit en sådan där bra,...

Av carin johansson - 2 maj 2017 09:30

... så länge jag lever... Jaa, jag tror faktiskt det! I torsdags morse ringer min goa vän Lotta... -Har ni något planerat till Valborg? Och vi hade faktiskt inga särsklida planer... -Vill ni hänga med till Haverdal för att galoppera på stranden??? Ni...

Av carin johansson - 6 april 2017 11:33


... till det yttersta... Kan man ibland hamna i funderingar kring livets mening...   Denna sista veckan, har mentalt varit en pröving... Kantad av nattsvart, outgrundlig sorg...   I söndags skedde en fruktansvärd olycka, där 52 ungdomar i frå...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mail


Ovido - Quiz & Flashcards