Direktlänk till inlägg 26 oktober 2011

Förbereder...

Av carin johansson - 26 oktober 2011 06:27

... oss för vinter... I dag kommer vår käre hovslagere hit (IGEN, herregud har det redan gått 8 veckor sedan han var här??? ) I dag skall det alltså på skor med broddhål så att våra kära pållar slipper leka Bambi på hal is, om nu vintern helt plötsligt får för sig att komma. Med dom två sista vintrarna i färsk minne så vet jag EXAKT hur hala grusvägar blir när kölden slår till och så lite regn på toppen.... Hrm....


 


Någon annan som varit flitig besökare den sista tiden, är en älg, som envisas med att hälsa på nere i hästhagen..... Kan i och för sig förstå tanken hos älgen, att han/hon känner sig liiiite tryggare bland hästarna så här års.... Och det får ju vissa konsekvenser så som trasiga staket och stissiga hästar... Som tur är har vi inte behövt jaga runt på bygden efter pållarna utan dom har snällt stannat kvar där det är tänkt att dom skall vara... Men lite lätt stissiga är dom allt.... Blåser upp sig, rusar upp för att göra sig JÄTTESTORA och då i synnerhet lilla Ronja som har tagit till sin uppgift att vaka över dom andra..... Måste kännas jättetryggt för dom andra pållarna att ha Västsveriges tuffaste Shettis i flocken! :D


Ha en härlig onsdag!

 
 
Ingen bild

Milla

26 oktober 2011 08:35

Ja så var det snart dags för snösulor och broddhål...tur det finns iallafall så vi kan rida även när det är halt ute.
Kram och ha en fin dag...Milla :)

 
Lotta

Lotta

26 oktober 2011 11:04

Vacker bild Carin! Bra att ni förbereder er för kylan och halkan. Låter härligt att rida även när det är kallare ute.

Kram!

http://www.charmigacharlie.blogspot.com

 
Lott

Lott

26 oktober 2011 12:07

Och tack Carin för din kommentar som jag blev så glad för!

Turkiet är en pärla. Absolut värt att fundera på. Hemskt med jordbävningen dock och jag tänker på alla som drabbats.

Kram!

http://www.charmigacharlie.blogspot.com

 
Min plats i solen

Min plats i solen

26 oktober 2011 12:20

Hej Carin!

Ja, vintern står bakom hörnet och lurar nu. Hösten har varit otroligt fin och mild men det är ju trots allt mindre än 2 månader kvar till jul så vintern kan slå till när vi minst anar det. Bra att ni förbereder er för kyla och halka.

Haha, jag kan förstå älgens tänk och förhoppning om att kunna gömma sig i hästhagen och hoppas tas för häst. Klokt djur det där! Och vilken liten tuffing ni har i Ronja. Liten men tuff som vår yngsta har som nyckelring. ;)

Tack snälla Carin för gratulationer och alla fina ord! Du anar inte vad de värmer gott i höstmörkret. Tack för at du finns där ute fina blogsyster! :)

Sköt om dig och ha en riktigt fin vecka!

Kram Lotta

Ps. Helt underbar frostbild! :)

http://minplatsisolen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carin johansson - 18 april 2018 13:48


Till att börja med, jag är nu förtiden en usel bloggare... Förlåt... Men fokus i livet ändrar sig, liksom intressena gör... När jag startade den här bloggen 2009, så var en av orsakerna min kroniska sjukdom, mikroskopisk polyangit, en vaskulitsjuk...

Av carin johansson - 31 oktober 2017 14:32

... jagar numera på de sälla jaktmarkerna... Ni som har hängt med här genom åren, har fått ta del av Selmas små äventyr... Men nu finns hon alltså inte hos oss längre.... Jag kan inte ens skriva raderna utan att börja gråta... I morgon är det 14 daga...

Av carin johansson - 16 augusti 2017 14:00

... och ibland känner jag att jag inte hänger med i svängarna... Hur hamnade vi i mitten av augusti...? Sommaren har gått rasande fort! Och när jag lutar mig tillbaka och tänker tillbaka, så kan jag konstatera att sommaren har varit en sådan där bra,...

Av carin johansson - 2 maj 2017 09:30

... så länge jag lever... Jaa, jag tror faktiskt det! I torsdags morse ringer min goa vän Lotta... -Har ni något planerat till Valborg? Och vi hade faktiskt inga särsklida planer... -Vill ni hänga med till Haverdal för att galoppera på stranden??? Ni...

Av carin johansson - 6 april 2017 11:33


... till det yttersta... Kan man ibland hamna i funderingar kring livets mening...   Denna sista veckan, har mentalt varit en pröving... Kantad av nattsvart, outgrundlig sorg...   I söndags skedde en fruktansvärd olycka, där 52 ungdomar i frå...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mail


Ovido - Quiz & Flashcards