Alla inlägg den 9 december 2009

Av carin johansson - 9 december 2009 14:26

Härom dagen fick vi så äntligen ljus i vår utegran! Innegranen väntar vi med tills den 23:e...  Min snälle svärfar förbarmade sig och satte i ljusen i utegranen som han så snällt även hade hämtat åt oss... Tiden har inte räckt till... Helgen var helt intecknad med pannbytet och alla bestyr kring detta...


green tree with ice skates

Bild lånad från Better Homes and Gardens...


Med innegranen håller vi hårt på traditionen att den sätts in den 23:e, mellan skinkgrilljering och knäckkok... Det är sååå underbart när dofterna sprider sig i huset... Julskinka, knäck, julgran... Då är det JUL!!!


Men på nyårsdagen lär den åka ut, då vi skall ge oss av till fjällen för en veckas skidåkning... Längre än till tretton dag jul brukar aldrig julen få vara framme... Då är jag helt uppledsnad på allt vad jul heter... Hi hi.... Ända tills nästa advent!


Ha en bra dag!


Av carin johansson - 9 december 2009 06:15

Tro det eller ej, vi var ju på SPA i söndags och jag fick då en omgång med massage som hette duga! Jag låg nästan och skrek högt.... Nu har jag troligtvis fått inflammation i axeln efter behandlingen.... Jag fick skäll för att jag var så stel i musklerna, men jag vet i sjutton om det inte är bättre... Det här är inget vidare, kan jag meddela...


Jag kunde inte riktigt bärga mig så här får ni ett litet smakprov hur rummet ser ut efter tapetseringen...

Före

  


Efter

  

Nu tog jag en närbild av tapeten, då det är såååå mörk vid dom tidpunkterna jag är hemma att det är stört omöjligt att få en bra bild....

Jag gav mig på golven i går kväll, men insåg ganska snabbt att detta fixar inte jag själv.... Så på torsdag väntar maskinellbehandling. Golven kommer bli som nya! :)

Ha en bra dag!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25
26 27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mail


Ovido - Quiz & Flashcards