Alla inlägg den 11 december 2009

Av carin johansson - 11 december 2009 06:26

I vårat stall har vi en liten kattfröken som uppnår den aktningsvärda åldern av 16 år... Månsan är en mycket försynt liten fröken, som nog väljer sitt umgänge... Överst på listan står nog Anita, vår hyresgäst i stallet. Så fort Anita svänger in på gårdplanen, så sitter Månsan i stalldörren. Dom har en väldigt speciell relation, Anita och Månsan. Anita förstår precis vad det är Månsan vill ha. Tittar Månsan lite uppofrande på Anita och jamar, ja då vet Anita att det är torrfoder hon efterfrågar. Sätter sig Månsan vid Anitas fötter och sträcker upp tassen, ja då är det dags för gos. Som sagt, dom två kommunicerar helt utmärkt. Som god tvåa, kommer väl jag... Då det är jag som serverar fröken mat två ggr om dagen.... Men jag har liksom inte rikitgt tid att stanna upp och prata med henne på samma sätt som Anita gör.



Men jag kan också förstå vad hon säger... Härom veckan så talade hon om för mig att nu får det vara nog med Mjau, alltså kattmaten Mjau. I 16 år har hon ätit Mjau utan stora protester, men nu var det stopp!!! Hon tittade förudmjukat på mig när jag kom med maten, vände på sig och gick utan att ha ätit en bit... Då förstod jag att något är fel... För om det är något Månsan är noga med så är det mat... Så jag föll dit och det blev som reklamen säger: - Whiskas, om katten själv får välja!!!


Ha en underbar fredag!!!!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25
26 27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mail


Skapa flashcards