Alla inlägg den 10 november 2009

Av carin johansson - 10 november 2009 06:11

Måste återge vad som utspelade sig här hemma i tordags kväll... Förra lördagen hade vi våra goa grannar här och vi slog till och hade kräftskiva på kräftorna som vi var och fiskade tidigare i höstas. Det blev ganska många kräftor, så vi orkade inte ens äta upp alla utan det blev ett antal kvar... När jag dukade av bordet medans gästerna var här, så lägger jag ner kräftorna i spadet, tillbaka i kylskåpet och stoppar burken längst in. Söndagen gick och burken stod kvar. Måndagen gick, likaså tisdag och onsdag utan åtgärd. På torsdagen fick jag lite bråttom då vi skulle packa inför vår weekend resa till Norge.


Jag fick samtal från skolsköterskan på dagen. Filip var där och kändes sig inte riktigt kry. Blek och huvudvärk så vi bestämde att jag skulle skjutsa hem honom. Jag kom hem i från jobbet. Lite lätt stressad med kvällens packning framför mig och börjar med att röja ur kylskåpet eftersom vi inte skall vara hemma på ett par dagar... Ställer ut det som skall slängas på diskbänken. Längre hinner inte jag för sedan var vi tvugna att åka till skolan för Matilda och hennes skolkamrater hade invigning på World Wide Park, deras jättefina djurpark som dom har arbetat med i Storyline. Ett fantastiskt jobb barnen har lagt ner!


Vi kommer hem. Stormar in för att sätta i gång med packningen. När Mårten tittar ner i slasken ser han skal efter 5-6 kräftor... OOOOH NOOOO! Detta är inte sant!!!! Den ångest och panik som griper tag i mig går inte med ord att återge...


Filip hade kommit ner i köket medans vi borta. Hittar en burk med kräftor och kräftor är det bästa han vet... Gott tänker han. Här skall inget förfaras...


Hur gör vi nu? Skall vi packa? Skall vi ställa in? Vad gör vi?!?! Hur som, vi beslutade oss för att packa färdigt. Vi bäddar ner grabben på kvällen med en hink ståendes jämte sängen... Och sedan väntar vi.... Men inget händer!!! Han klarade detta galant! Han fick inte ens ont i magen!!!


Så kan det gå! Ha en bra dag!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mail


Skapa flashcards