Alla inlägg den 20 november 2009

Av carin johansson - 20 november 2009 06:19

I onsdags när jag hade plastparty här hemma kom vi att tala om samtal med prästen. Jag kom då osökt att tänka på mitt och Mårtens äkentskapssamtal med prästen. 1999 bestämde vi oss för att göra slag i saken och gifta oss. Vi hade då varit sambos i sju år och hade en liten gullunge på två år, så vid det laget tyckte vi nog att vi hade lärt känna varandras bra OCH dåliga sidor... Flört


Så var det då dags att träffa prästen inför den stundande högtiden. Vi åkte dit, glada i hågen och slog oss ner inför något som vi förmodade bara skulle vara lite prat kring själva cermonin. Men det blev vi ganska så snart varse om att det inte var...


Nu hade vi kommit på äktenskapssamtal. Allt eftersom samtalet framskred fick vi fullständigt vränga in och ut på oss själva... Analysera våra goda sidor, och våra mindre goda sidor... Jag och Mårten blev svettigare och svettigare... Vi försökte svara så gott vi kunde eller så gott vi trodde att prästen ville höra...


Till slut kommer då samvetsfrågan: -Och hur många ggr om dagen ber ni? Varpå det blir knäpptyst i rummet... Jag känner så smått hur paniken stegrar sig inom mig och slänger till slut ur mig: - Jaa... I praktiken kanske det inte blir så många ggr, men det finns ju i tanken! Jag känner i samma ögonblick hur Mårten sakta vrider på huvudet och iaktar mig i från sidan...


Efter en och en halv timma kan vi totalt uttömda kliva ut i från pastorsexpeditionen. På väg mot bilen vänder sig Mårten mot mig : -Inte visste jag att du kunde ljuga såå bra!


Så fick han se en ny sida av sin blivande fru... Men vita löger är väl tillåtet???


Ha en underbar fredag!!!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mail


Skapa flashcards