Alla inlägg den 15 november 2009

Av carin johansson - 15 november 2009 08:50

I går var det en hård arbetsdag.... I dag har jag träningsvärk i hela kroppen! Först arbete i paddocken och sedan lövkrattning hemma i sällskap av min snälle svärfar! Ohh, vad fin trädgården blev! Glad


  




Jag och Matilda begav oss på förmiddagen ner till paddocken för att göra en insats. Våra nya hinder skulle komma! Men först skulle ALLT ut i från hinderboden... Och hoppbommar väger... Men det blev verkligen bra ordning i skjulet efteråt! Dom nya, fina bommarna på plats och resterande utanför.... En hel del av bommarna platsade nog bäst i vårbrasan...


Eftersom jag visste vilket jobb som väntade när vi åkte dit, så klädde jag mig ut i från uppdraget... Stora gummistövlar, min skitna stalljacka och håret på ända... Hade ju inte precis lagt någon makeup innan jag åkte ner till paddocken för att jobba... På väg hem från paddocken kom jag på att jag ville ha en blomma i blomsteraffären. Matilda tittade på mig från topp till tå... -Mamma, skall du verkligen gå in så där klädd i affären? Jag sitter nog kvar i bilen...


På väg ut ur affären ser jag ett sällskap med damer som jag på ganska långt håll kan konstatera att dom hör nog inte hemma här... Jag tittar ner i backen och försöker göra mig lite osynlig...


-Hallå! Du där! Du ser ut som om du hittar här!


Shit! Det är mig dom ropar på... Damerna behövde hjälp med att hitta en av byns inredningsaffärer... Och var överlyckliga när dom fick syn på en av ortsbefolkningen, dom tyckte inte att det var mycket att ta miste på...


Pinsamt! Tur för Matilda att hon satt kvar i bilen! Men ni som känner mig vet ju att jag faktiskt har lite andra kläder oxå....

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mail


Ovido - Quiz & Flashcards