Alla inlägg den 11 oktober 2009

Av carin johansson - 11 oktober 2009 09:35

I går kom jag till insikt med att jag besitter magiska krafter! Jag kan med ett enda litet ord trolla bort hela min familj! Fantastiskt! Det räcker med att jag säger ordet "städa" och VIPS så är dom spårlöst försvunna!...


Här pågår förberedelserna för fullt inför årets älgjakt som startar i morgon bitti. Bullarna står och jäser, maten är inhandlad, väskan packad. Ja nu är det ju inte jag som skall delta, utan maken i gott sällskap utav min käre far och farbröder. Tänker på min stackars farmor som skall husera hela sällskapet...


  


I eftermiddag är det upp till mig att bekänna färg. Husse och Selma har ju gått på valpkurs på söndagarna och i eftermiddag är det sista gången. Eftersom Husse ger sig av på älgjakt så blir det Matte och Selma som får gå... Jag har ångest redan nu... Det är ju några år sedan jag och Stella tillbringa all vår lediga tid på Brukshundsklubben och den här lilla har jag överlämnat med varm hand till Husse. Det visade sig med Stella att det inte var en jättelyckad lösning att det var Matte som tränade lydnad och Husse som jagade... Så nu tänkte vi, visa av erfarenhet, att det får bli Husse som tränar lydnad. Det är bara det att Matte blir lite slö när hon inte har piskan på sig och resultatet blir att hon inte tränar alls... Så i eftermiddag lär väl jag få skämmas...


Ha en underbar söndag, nu skall bullarna in i ugnen!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mail


Skapa flashcards