Alla inlägg den 12 oktober 2009

Av carin johansson - 12 oktober 2009 06:13

I går eftermiddag var det så dags för mig att åka med Selma till hundskolan. Det var inte utan att jag var lite nervös, då det är Husse som har haft huvudansvaret för lydnad och träning av våran lilla ögonsten. I fredags eftermiddag gick jag och Anders och voffsingarna ut på fälten här i Finabo, och så släppte vi vilddjuren... Selma fullkomligt älskar Kira, men hon har inte en suck att hänga med... Men det skiter hon i och springer på så fort hennes små ben bär! Efter en stunds lek tyckte jag att det hade ju varit käckt om hon åtminstone kom fram till mig för hälsa lite och sedan fortsätta leken.... -Selma HIT! hon vred inte ens på huvudet... Jag var totaldissad! Anders skrattade åt mig och min totalt obefintliga inkallning... Detta kändes inte bra...


Så kom vi då fram till Vift i går. Selma var överlycklig när hon fick se de andra hundarna! Hon skällde, tjöt och drog i kopplet... Men när det var dags för uppgifter, då skärpte hon faktiskt till sig... Och så gick vi ner till planen och Ditte säger -Ja, då tänkte jag att vi skulle träna inkallning! Hjälp, tänkte jag för mig själv! Hur skall detta gå? Men jag kunde faktiskt åka därifrån utan att skämmas allt för mycket. Hon kom faktiskt som ett skollat troll på första försöket! Ohh, vad Matte blev stolt!


Annat var det ju för 14 år sedan med vår gamla Stella... Ja, då var hon ju ung förstås... Jag och Catrin och våra underbara beaglar Ayla och Stella tillbringade all ledig tid med att träna hund. Så fantastiskt roligt vi hade! Hade jag och Catrin valt vilken annan ras än jakthund så hade vi garanterat haft varsin lydnadschampion! Men jag och Stella kom faktiskt 2:a med 182 poäng, på vår första lydndstävling som vi ställde upp på, vilket jag än i dag är oerhört stolt över!


Lycka till i älgskogen i dag!


  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mail


Skapa flashcards